וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי שינוי פוטרו לאחר שהתנגדו לחוק התקציב

2.12.2004 / 0:02

פיטורי 5 שרי הסיעה ייכנסו לתוקף במוצ"ש. ברוב של 69 ח"כים מול 43 נדחה חוק התקציב. בין המתנגדים: ש"ס, שינוי והמפדל. יהדות התורה הצביעה בעד. לפיד הבטיח: "אנחנו עוד נשוב"

ראש הממשלה, אריאל שרון, פיטר אמש את חמשת שרי שינוי, לאחר שהתנגדו בהצבעה על תקציב המדינה. הפיטורים ייכנסו לתוקף במוצאי שבת.

בתום פגישתו עם שרון, אמר השר יוסף לפיד, סגנו של שרון ושר המשפטים, כי ראש הממשלה הביע צער על עזיבתו והתנצל על הדברים שאמר בגנות הסיעה מוקדם יותר בכנסת. השר אברהם פורז תיאר את מעמד הפיטורים: "זה לא היה סרט טורקי סוחט דמעות. דיברנו באדיבות ובנימוס אחד לשני, וקיבלתי באריזה מאוד מהודרת תעודה שבה שרון מודיע שהחליט להעביר אותי מכהונת שר". לדבריו, שרון אמר לו כי שרי שינוי עושים טעות, ובתגובה אמרו השרים לשרון, כי הם סבורים שמדובר במשבר יזום שהכין שרון, שרוצה לראות אותם מחוץ לממשלה.

חוק התקציב נפל ברוב של 69 מתנגדים מול 43 תומכים. חוק ההסדרים נדחה ברוב של 69 מתנגדים מול 42 תומכים ונמנע אחד. חברי ש"ס, שינוי והמפדל הצביעו נגד החוק. חברי יהדות התורה וחברי הליכוד, לרבות "המורדים" (אך למעט הח"כים דוד לוי ואלי אפללו שנעדרו) הצביעו בעד.

לפני שהודח, אמר השר פורז, כי הוא מברך על הפלת תקציב המדינה. "אני שמח שהתקציב נפל", מסר. "עמדתי על כך שלא נתפטר, כדי שיהיה ברור שמדובר במשבר שרון יזם, ושהאחריות על כישלון הממשלה ונפילתה מוטלת על שרון", אמר.

חבר הכנסת חיים רמון אמר לערוץ 10, כי מפלגת העבודה מוכנה להצטרף לממשלת שרון בתנאי אחד, והוא שהממשלה תהיה מורכבת ממפלגות התומכות בתוכנית ההתנתקות.

הממשלה תוכל להגיש את הצעת החוק מחדש לכנסת ולקיים את הדיון וההצבעה כבר בשבוע הבא. עם זאת, הגשתם מחדש של חוק התקציב וחוק ההסדרים יחייבו פתיחתו מחדש של דיון במליאה, שייארך יומיים-שלושה.

עימות מילולי בין שרון ללפיד

בנאום בכנסת תקף לפיד את ראש הממשלה, ואמר: "אתה קונה את החרדים שמתנגדים להתנתקות בשם ההתנתקות - אבסורד כזה עוד לא היה בתולדות הפוליטיקה הישראלית". לדבריו, "לא ניתן יד למכירת המדינה למחנה החרדי הכופר בכל מה שקדוש לאזרחים המאמינים בישראל ליברלית, דמוקרטית ויהודית". את נאומו סיים לפיד במילים: "אנחנו עוד נשוב".

לקראת ההצבעה תקף שרון בצהריים במזנון הכנסת את שינוי ואמר כי
הסיעה מונעת על ידי שנאת חרדים. לדבריו, "הם יוצאים נגד כל דבר שהוא יהודי". כשנשאל על יחסו לדרישות שינוי, השיב: "לפיד אינו מרכיב את הממשלה. לא כל דבר אני יכול להעביר". לדבריו, "כל פעם שעולה לדיון בממשלה נושא יהודי הם ישר תוקפים אותו".

בתגובה אמר לפיד כי "שרון יכול היה לחכות כמה ימים, לפני שהוא מתחיל לגדף את שינוי, כדי להתחנף לחרדים". לפיד הוסיף: "אני לא מוכן לרדת לרמה כזו אחרי שותפות של קרוב לשנתיים, רק כדי לספק את היצר הרע. הייתי מצפה מראש הממשלה לנהוג כך גם כן. מכל מקום, אני יהודי לא פחות טוב משרון ומרבני החרדים, ובוחרי שינוי הם בוודאי יהודים יותר טובים, מאלה שלא מוכנים להגן על מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully