וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עזרא הדיח את ניצב מזרחי מתפקידו

כתב וואלה! חדשות

22.11.2004 / 0:03

השר קיבל את המלצת היועץ לשעבר רובינשטיין, בעקבות ההאזנות לליברמן. המפכ"ל הקודם אהרונישקי המליץ להסתפק בהערה פיקודית

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, זימן אמש את ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, והודיע לו כי החליט לאמץ את המלצת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין, ולהעבירו מתפקידו. ההחלטה בוצעה גם בהתאם להמלצות הצוות המשפטי במשרד לביטחון פנים, ובניגוד להמלצת צוות הבדיקה המשטרתי והמפכ"ל הקודם, שלמה אהרונישקי, שהמליצו להסתפק ב"הערה פיקודית" בתיקו של מזרחי.

בחדשות ערוץ 10 דווח כי קודם להדחה פנה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקראדי ולעזרא ואמר כי לא יוכל להגן על מזרחי, אם תוגש נגדו עתירה לבג"ץ. מקורביו של מזרחי טוענים כי מדובר בחיסול חשבונות בעיתוי לא מקרי. בדבריהם התייחסו המקורבים לחקירות ראש הממשלה, אריאל שרון, ושרים נוספים. עורך דינו של מזרחי שלח מכתב לעזרא וטען שאין לו סמכות להדיח את מזרחי. שלשום קבע עזרא, כי לא מצא בטענת עורכי דינו טענה מהותית חדשה שיכולה לשנות את החלטתו.

השר עזרא הודיע למזרחי כי שיבוצו לתפקיד חדש ייקבע בהתאם להמלצות שיובאו בפניו ע"י מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי. ב"הארץ" דווח כי מקורבי קראדי טוענים שהוא לא ידע מראש על ההחלטה, ועדיין לא החליט איזה תפקיד להעניק למזרחי. מקורביו של מזרחי אומרים כי יישאר במשטרה, וידרוש תפקיד בכיר. במשטרה מעריכים כי מועמד בולט לראש אגף החקירות הוא ניצב יוחנן דנינו, לשעבר ראש היחידה לחקירות בינלאומיות, המוצב בלשכתו של השר עזרא.

"הליכה בקרבת גבול החוקיות"

בעת שכיהן כראש היחב"ל, התיר מזרחי לתמלל שלא כחוק האזנות סתר שבוצעו לאביגדור ליברמן, כשהיה חבר כנסת, לרבות שיחות שנשאו אופי אישי. בחוות דעת שכתב היועץ לשעבר במרץ 2003 קבע רובינשטיין, כי "יש להסיק מסקנות פקודיות מנהליות במישור האישי נגד מזרחי עד כדי סיום התפקיד וזאת בכפוף לשימוע".

רובינשטיין ציין, כי התנהלותו של מזרחי בטיפול בהאזנות הסתר התאפיינה ב"הליכה בקרבת גבול החוקיות". צוות הבדיקה המשטרתי בעניינו של ניצב מזרחי המליץ לדחות את המלצתו של רובינשטיין והציע למפכ"ל להסתפק בהערה פיקודית בתיקו של מזרחי. המפכ"ל דאז, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, העביר המלצה זו לשר לביטחון פנים ערב פרישתו מהמשטרה, לפני כשלושה חודשים.

בתחילת החודש דחה בג"ץ את עתירתו של ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), שדרש לפתוח בחקירה פלילית נגד מזרחי. ארדן דרש להעמיד את מזרחי לדין משמעתי בשל עבירות על פקודת המשטרה. לטענתו, בחוות הדעת שפרסם רובינשטיין לא היתה כל התייחסות להבדל בין רמת הראיות הנדרשת בהליך פלילי לבין זו הנדרשת להעמדה לדין משמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully