וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במע"צ התאבד בעקבות תחקיר על תפקודו

20.11.2004 / 17:39

יצחק הרשקוביץ, שהיה מהנדס מחוזות תל אביב והצפון, התאבד הבוקר ליד ביתו בנצרת עילית. בקשתו למנוע את שידור הכתבה, שפירטה שורה של ליקויים, נדחתה ע"י ביהמ"ש

יצחק הרשקוביץ, מהנדס מחוזות תל אביב והצפון במע"צ, התאבד הבוקר ליד ביתו בנצרת עילית. הרשקוביץ התאבד ככל הנראה בעקבות כתבת תחקיר, ששודרה אתמול בערוץ 2, בה הועלו האשמות על ליקויים בתפקודו. בתחקיר הובאו מקרי מפגעים בכבישים, שגרמו לתאונות ואובדן חיי אדם. בתחקיר נאמר כי האחריות למפגעים הייתה של הרשקוביץ, ואף על פי כן הוא נותר בתפקידו, ואף אמור היה להתמנות לסמנכ"ל במע"צ החדשה בתחילת החודש הבא.

בני משפחתו של הרשקוביץ' סיפרו לאנשי מגן דוד אדום כי הוא היה אמש נסער מאוד לאחר שצפה בשידור התחקיר בטלוויזיה. הם סיפרו כי הוא יצא לפנות בוקר מביתו ובשלב מסוים התחילו לחפש אותו. אחרי זמן מה נמצא הרשקוביץ מת בירייה בשביל צדדי, לא רחוק מהבית, על ידי אחד השכנים. הרשקוביץ התאבד באמצעות האקדח שהחזיק ברישיון.

הנהלת מע"צ-החדשה מכונסת בשעה זו, בכדי לדון בהתאבדותו של הרשקוביץ, כך דווח בקול ישראל. בהנהלה תוקפים את התחקיר של ערוץ 2, ואומרים כי המתנגדים לרפורמה במע"צ ולהפיכתה לחברה, הם העומדים מאחורי התחקיר.

מנכ"ל החברה, אלכס ויזניצר, אמר כי הוא מאשים את ערוץ 2, מערכת אולפן שישי והכתב כרמל לוצאטי, אשר לטענתו, "ערכו להרשקוביץ משפט שדה, תוך מסירת פרטים לא מדוייקים, וגם שקריים, זאת למרות שבשבועות האחרונים נפגשו מנהלי החברה עם הכתב, ומסרו לא את הפרטים המדוייקים והנכונים".

ויז'ניצר הוסיף, כי אף שהמשפט נגד הרשקוביץ היה תלוי ועומד, חפותו הייתה מוכחת מעל לכל ספק. עוד אמר המנכ"ל כי "התחקיר לכאורה של ערוץ 2 נועד לשרת גורמים בעלי עניין שבחרו להעלות על המוקד את יצחק הרשקוביץ, בניסיון לשבש את הפעלתה של החברה החדשה של מע"צ, בתום תפקודה של המועצה כיחידת סמך במשרד התחבורה".

כנגד יצחק הרשקוביץ התנהל משפט בבית המשפט המחוזי בנצרת, סביב אחריותו לתאונת דרכים שאירעה לפני כ-5 שנים. לפי ההאשמות, רשלנותו גרמה לתאונה בצומת גולני, בה החליק אוטובוס של פנויים פנויות לתהום. 17 נוסעים נהרגו, ועשרות נפצעו. הרשקוביץ נאשם בגרימת מוות ברשלנות, חבלה חמורה, הסעה בכלי תחבורה מסוכן ובשיבוש הליכי החקירה. הרשקוביץ עצמו כפר באשמה.

כתבי "הארץ",אלי אשכנזי וענת באלינט, מוסיפים:

ב-11 בנובמבר דחה בית המשפט המחוזי את בקשתו של הרשקוביץ להוציא צו מניעה, שיאסור על חברת החדשות של ערוץ 2 לשדר כתבת תחקיר של הכתב כרמל לוצאטי על שורה של ליקויים במע"צ, בהם רשלנות שהביאה לתאונת האוטובוס בצומת גולני.

המהנדס טען ששידור הכתבה עלול לפגוע בתקינות ההליך המשפטי. מנגד, טען עו"ד ישגב נקדימון שייצג את חברת החדשות של ערוץ 2 שהחומר בכתבה מבוסס על כתב האישום שהוגש נגד הרשקוביץ ויש בו עניין לציבור.

השופטת שרה סירוטה דחתה את בקשתו של הרשקוביץ להוציא צו מניעה נגד השידור וקבעה שניתן לפרסם את כתב האישום והליכי המשפט ובלבד שלא יהיה בכך כדי לקבוע עמדה לגבי אשמתו של הרשקוביץ. הרשקוביץ עירער בבית המשפט העליון על ההחלטה וגם שם בקשתו נדחתה.

חדשות ערוץ 2: אנו מזועזעים ממותו של הרשקוביץ

עשרות בני משפחה, חברים ועובדי מע"צ הגיעו היום לביתו של הרשקוביץ לנחם את משפחתו. לטענת שני ילדיו, אורית ואלעזר, ערוץ 2 "חרץ את דינו" של אביהם. הם אמרו כי "יש כעס גדול מאוד של כולם, על שלא שמעו את הצד שלו והתעלמו מעבודתו וממסירותו". עוד טוענים ילדיו כי בשידור הכתבה עבר ערוץ 2 עבירת סוביודיצה, בנוגע למשפט שעדיין מתנהל. בני המשפחה אמרו שיילחמו על שמו הטוב של הרשקוביץ.

שר התחבורה, מאיר שטרית, אמר היום כי התחקיר שעשה ערוץ 2 סביב תפקודו הרשקוביץ, היה בלתי מאוזן. בקול ישראל דווח כי שטרית אמר שהתחקיר הציג תמונה מעוותת על עבודתו של הרשקוביץ, תוך הישענות על מקורות שחלקם "בעלי עניין". שטרית אמר עוד, "צר לי, שבניגוד לבית המשפט, שטרם פסק את דברו, התחקיר בטלוויזיה חקר, שפט והרשיע אותו, דבר שהביא להתאבדותו. על התקשורת להפיק לקח, ולהבין ששאישי ציבור ועובדי מדינה אינם בעלי עור עבה, והם עשויים להיות רגישים לביקורת".

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, סיפר שבעקבות הקדימונים לכתבה, שלח לערוץ 2 מכתב וביקש שבכתבה יפורסם גם כמה הרשקוביץ סייע לו, וקידם את סלילת הכבישים בגבול הצפון, אך ערוץ 2 התעלם מפניותיו.

חדשות ערוץ 2 יצאו בהודעה בעקבות התאבדותו של מהנדס מע"צ, יצחק הרשקוביץ, כך דווח בקול ישראל. בהודעה נמסר, כי "חדשות ערוץ 2 מביעים זעזוע על התאבדותו של מהנדס מע"צ, יצחק הרשקוביץ. אנחנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה על האסון.

"תחקיר מע"צ באולפן שישי נערך במשך חודשים ארוכים תוך שמירה קפדנית במיוחד על כללים של עבודה עיתונאית. התחקיר הובא לשידור רק אחרי איסוף העובדות, העדויות והמסמכים, אשר עברו מבחנים מחמירים ביותר ולאחר שנאספו התגובות מכל המעורבים. אך מעל לכל, ולפני הכל, אנחנו מזועזעים ממותו של יצחק הרשקוביץ".

חבר הכנסת, רן כהן, יוזם דיון דחוף בכנסת בממצאי תחקיר ערוץ 2 על מע"צ. "ההתאבדות מחרידה, ואולם ממצאי התחקיר מחייבים לרדת לשורש המחדלים שגובים חיי אדם", אומר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully