וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד בשיא על פגיעה בצנעת הפרט

15.11.2004 / 19:06

ראשי מטה המאבק של גוש קטיף טוענים שאנשי מנהלת ההתנתקות עיינו בתיקי מס ההכנסה של תושבים במקום. עוד נטען: לבשיא ניגוד עניינים כיו"ר ודירקטור בחברות העושות עסקים בגוש

ראשי מטה המאבק של גוש קטיף הגישו בצהריים תלונה במשטרה נגד ראש מינהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, ונגד פקיד השומה באשקלון, בטענה כי הפרו חסיון ופגעו בצנעת הפרט. בגלי צה"ל דווח כי לטענתם, אנשי המינהלת עיינו באישור פקיד השומה בתיקי מס ההכנסה של תושבים בגוש קטיף, לצורך קבלת פרטים פיננסיים שונים.

כתב "הארץ" צבי זרחיה מוסיף:

מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בודק את ההסכם למניעת ניגוד עניינים שעליו חתם יונתן בשיא. גולדברג הודיע על כך הבוקר, בוועדה לענייני ביקורת המדינה, שדנה בבקשה לחוות דעת ממבקר המדינה בעניין, שהוגשה על ידי ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי).

גולדברג גילה, כי קיבל היום את ההסדר לניגוד העניינים שנחתם עם בשיא והוא בודק אותו. הוא הבהיר, כי הנושא שיכול להיכנס לתחום עבודתו הוא הנושא של בדיקת ההסדר למניעת ניגוד עניינים ותו לא. גולדברג דחה את את הדרישות של ח"כים לבדוק את דרך המינוי של בשיא, ואמר כי "איני רואה מקום להתייחס למינויו של בשיא. בכל היתר, ככל שהוא קשור לעניינם פוליטיים, אין לי יד ואין לי רגל".

קודם לכן מסרה היועצת המשפטית של משרד רה"מ, שלומית ברנע, כי ההסדר למניעת ניגוד העניינים אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה ונחתם על ידי יונתן בשיא. "מהיום הראשון לעבודתו פעל בשיא תחת כללים והגבלות שהוטלו עליו בתיאום מלא עם משרד המשפטים, עד לגיבושו של ההסכם. העיכוב בחתימת ההסדר נבע מהצורך לבדוק טענות שונות כנגדו".

לדבריה, "בשיא מסר פירוט מלא ושלם של כל הפעילויות שלו בשכר ובלא שכר, וכל אחת מהן נבדקה בקפידה. במקום שבו מצאנו חשש לניגוד עניינים קבענו את המגבלות הדרושות". ברנע ציינה, כי באופן כללי המשך עבודתו של בשיא כיו"ר חברת מהדרין "נבדקה בשבע עיניים והוטלו מגבלות. הוא לא יוכל לעסוק במשקי חבל עזה ובחברת הדרי קטיף. בנושא זה יעסוק מנכ"ל משרד החקלאות. בעבודתו בחברות ציבוריות לא יוכל בשיא לעסוק בנושאים שקשורים לעבודתו במינהלת ההתנתקות". ברנע ציינה, כי "בכל חשש לניגוד עניינים נמצא פתרון המונע ממנו טיפול בנושאים שעלולים ליצור חשש לניגוד עניינים, מבלי לעקר את תפקידו כראש המינהלת". ברנע סירבה להציג בוועדה את ההסדר למניעת ניגוד עניינים.

יו"ר המטה למען ארץ ישראל, אביעד ויסולי, טען כי קיים חשש לניגוד עניינים בפעילותו של בשיא, לנוכח העובדה שהוא משמש יו"ר של ארבע חברות ודירקטור בארבע חברות. לדבריו, לחמש מבין שמונה החברות יש עסקים בפועל עם חקלאים בגוש קטיף. בין היתר הוא משמש כיו"ר חברת מהדרין, המחזיקה הלוואות בגוש קטיף. כמו כן טען, כי מינויו של בשיא הוא מינוי פוליטי שנעשה בניגוד לכללי התקשי"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully