וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללת זרה חדרה לשטח ישראל

15.11.2004 / 9:13

בגלי צה"ל נחשף הבוקר, כי ביום רביעי האחרון חדרה צוללת לא מזוהה למים הטריטוריאליים של ישראל. הצוללת עזבה לאחר הזנקת כוחות לכיוונה. בצה"ל טוענים להצלחה כיוון שהצוללת הוברחה

צוללת לא מזוהה חדרה לפני מספר ימים למים הטריטוריאליים של ישראל בצפון הארץ, מול חופי נהריה. האירוע התרחש ביום רביעי שעבר, ה-10 בנובמבר, שלושה ימים לאחר חדירת המזל"ט של חיזבאללה לשטח ישראל. כתב גלי צה"ל שחשף את הסיפור, מסר כי הצוללת הצליחה להיכנס כשניים שלושה מיילים לתוך המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, וגרמה להזנקה של כלי שיט ומסוקים ימיים. במקביל נכנסו כל תחנות הגילוי והמכ"ם במרחב לכוננות שיא.

על פי הדיווח, ניסו במערכת הביטחון לשמור על האירוע בתוך המערכת כדי שלא יתפרסם. ביום חדירת הצוללת, בשעות אחר הצהריים, גילו תחנות המכ"ם של חיל הים את המטרה בתנועה, כשהיא מתקדמת בתחום הימי של מדינת ישראל - המתפרש על פני 12 ל-14 מיילים ימיים מהחוף. עד להזנקת הסטי"לים וספינות הדבור, המקיימות פעילות ביטחון שוטף בגזרה, הספיקה כאמור הצוללת להיכנס למים הטריטוריאליים ואף לחמוק אל מחוץ להם, לפני שספינות חיל הים הספיקו לזהות אותה ולהבין מה היו מעשיה.

בעבר היו מקרים של כלי שיט שחדרו למרחב הימי של ישראל כתוצאה מסחף או טעות, אך אירוע כזה עוד לא התרחש. ככל הידוע, אין לארגוני טרור צוללות, אך למצרים, סוריה ומדינות אחרות יש. צוללות עסקות בדרך כלל במשימות מודיעין, תיעוד, האזנות וצילום, אבל כלל לא בטוח שמדובר בכלי עויין. למרות זאת, ההתייחסות הראשונית אל חדירת הצוללת היתה כאל אירוע עויין.

בצה"ל מאשרים את קיום האירוע, ומדגישים שבשום שלב לא נשקפה סכנה מהצוללת, וכי עד עתה לא ברורה כוונתה. התגובה הרשמית שנתן חיל הים: "החיל איתר ועקב אחר מטרה תת ימית שסווגה כצוללת, אשר נכנסה למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. עקב הגילוי עזבה המטרה את האזור".

מבדיקת גלי צה"ל עולה, כי בצה"ל מתייחסים לאירוע ברצינות ומבצעים תחקירים, חסויים בשלב זה. בצה"ל טוענים שהאירוע היה דווקא מוצלח, כי בסופו של דבר הסתלקה הצוללת כתוצאה מפעילות חיל הים.

תגובת מפקד חיל הים לשעבר

אברהם בן שושן, מפקד חיל הים לשעבר, אמר בגלי צה"ל: "בדרך כלל, צוללות יש לצבאות, ארגוני הטרור ניסו להיכנס לתחום בשנות ה-80 ונכשלו מסיבות שונות, של אסונות בהפעלה וכיוצא בזה. להפעיל צוללות זה מקצוע שדורש מיומנות, הבנה, הכרה, אמונים ורכישה.

"אני לא מסכים עם ההגדרה של חדירה. בעובדה - מה גרם לצוללת הזאת לברוח? זה מה שהיא עשתה, היא ברחה. היא הרגישה שהיא במעקב, הבחינו בה, והיא התגלתה, מעשית היא נכשלה במשימה שלה. זה מה שקורה לצוללת שנכשלת במשימה, במקום להיות הרודף היא הופכת לנרדף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully