וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני באה לפוצץ אותך במכות, בטעות

מישל דורושינסקי, נימרוד בן משה

14.11.2004 / 14:23

בעיה חמורה במערכת ה-SMS של חברת פלאפון מאפשרת הצצה אל הודעות אקראיות ששולחים אנשים תמימים

אתם מוזמנים לערוך ניסוי קטן: קחו טלפון סלולרי של חברת פלאפון ושילחו ממנו הודעת SMS ריקה (ללא תוכן) לכל מכשיר סלולרי של חברה אחרת. בוודאי תופתעו לגלות כי בטלפון שאליו נשלחה ההודעה הריקה מופיעה הודעת SMS אקראית אשר "נשאבה" מתוך המערכת של פלאפון.

כאשר הרצנו את הניסוי הקטן במערכת וואלה!, קיבלנו כל פעם הודעה אקראית אחרת אשר נשלחה ממישהו בארץ למישהו אחר. כך למשל למדנו כי מישהי באה לפוצץ מישהי אחרת במכות. שלאדון מסוים (ששמו הופיע בהודעה) יש 3,517 שקלים בחשבון הבנק וכי הוא חייב 714 שקלים לביטוח לאומי וכי מישהי לא תזכה יותר "לצמרר" מישהו כל בוקר.

מסתבר שהתופעה אינה חדשה: כבר לפני שלושה שבועות התבלבלה ת', ושלחה לחבר שלה הודעת טקסט ריקה. אולם בהודעה שהוא קיבל נאמר: "איזה מזל שחבר שלי כל כך תמים ואני יכולה לעשות מה שאני רוצה". לא נעים.

למה זה קורה?

במקרה של משלוח הודעת SMS ריקה, אמור הנמען לקבל התראה כי הגיעה אליו הודעת SMS, אך החלון יהיה ריק מתוכן. בפועל, כאמור, מתקבלות הודעות שונות ממאגר ההודעות המועברות ברשת פלאפון. מעבר לחדירה לפרטיות המנויים, עלול להיות מצב בו הודעות מקוריות כלל לא מגיעות ליעדן ו"נחטפות" בדרך, בעת שליחת הודעה ריקה של משתמש אחר לחלוטין.

חשוב לציין כי התופעה מתרחשת במכשירים מסוימים בלבד, בעוד באחרים פשוט לא ניתן לשלוח הודעה ללא תוכן. לא ידוע כמה זמן קיימת הפרצה החמורה הזו במימשק ההודעות של פלאפון, וכמה הודעות חשובות ירדו לטמיון.

מחברת פלאפון נמסר בתגובה כי התקלה אותרה והיא קיימת רק במספר מצומצם של מכשירים. לדברי החברה היא פועלת במרץ על מנת להביא לפתרון הבעיה בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully