וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמילאים ישראלים יוכלו לעבוד באוסטרליה

9.11.2004 / 11:06

מתגבש הסכם לפיו צעירים יוכלו לקבל ויזה מיוחדת בת חצי שנה עד שנה, ולעבוד במגוון תחומים ביבשת הרחוקה. גורמים במשרד החוץ: "עדיף לשהות במקומות בטוחים מאשר להיזרק במזרח"

מגעים בין ישראל לאוסטרליה בניסיון לגבש הסכם, שיאפשר לתרמילאים ישראלים לעבוד באוסטרליה. גורמים במשרד החוץ מעריכים כי כבר בשנה הבאה יוכלו צעירים ישראלים לקבל את האישור המיוחד ולעבוד באוסטרליה באופן חוקי.

עד עכשיו טענו האוסטרלים שתדמית הישראלים שלילית ולא מאפשרת חתימה על ההסכם. ב"מעריב" דווח כי ישראל היתה במקום גבוה ברשימה השחורה של תיירים שמפרים את תנאי הוויזה שלהם ועובדים בניגוד לחוק. ישראלים רבים נהגו להישאר באוסטרליה מעבר למועד המותר של ויזת התיירות שתוקפה פוקע לאחר שלושה עד חמישה חודשים.

המגעים לגיבוש ההסכם חודשו לפני כחודש, לאחר שנציגי ישראל באוסטרליה התבשרו על שינוי ב"רקורד" הישראלי. על פי ההסכם, יוכלו צעירים ישראלים בגילאי 18-26 לקבל ויזה מיוחדת של חצי שנה עד שנה, שבה יוכלו לעבוד באופן חוקי במגוון תחומים כמו: חקלאות, מלצרות, מלונאות, בניה כריה ועוד. בתמורה תאפשר גם ישראל לצעירים אוסטרלים לעבוד בתחומה.

במשרד החוץ נאמר כי ישראל אינה מעודדת בהסכם זה הגירה של צעירים ישראלים לחו"ל. "עדיף לנו לעודד צעירים לשהות במקומות בטוחים כמו אוסטרליה מאשר 'להיזרק' במקומות בעייתיים במזרח", אמרו גורמים במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully