וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לרוזנשטיין יש "חפרפרת" במשטרה

9.11.2004 / 7:26

במשטרה בודקים אם אחד השוטרים המקורב לחקירת היעד מס' 1, שנעצר אתמול, מדליף לו פרטים. ארה"ב: הוא אחד מעברייני הסמים המבוקשים בעולם - מן הגרועים שבגרועים

במשטרה חושדים כי אחד השוטרים המקורב לחקירתו של זאב רוזנשטיין, שנעצר אתמול, מדליף לו פרטים על החקירה. בקול ישראל דווח, כי החשד בדבר קיומה של "חפרפרת" בתוך המשטרה התעורר לפני חודשים רבים, זמן קצר לאחר שהחלה החקירה. במשטרה חושדים כי הפרטים שהודלפו סייעו לרוזנשטיין ולמקורביו לנסות ולשבש את החקירה. בגלי צה"ל דווח כי פרקליטו של זאב רוזנשטיין, עו"ד מוטי כץ, טוען שהמשטרה מעניקה טובות הנאה לעדים נגד מרשו.

שר המשפטים האמריקאי, ג'ון אשקרופט, שיבח אמש את שיתוף הפעולה עם גורמי אכיפת החוק בישראל, שהוביל למעצר רוזנשטיין. אשקרופט אמר כי זה "צעד חשוב קדימה במאבק המשותף נגד פשע מאורגן חוצה גבולות ונגד סחר בסמים". מנהלת הסוכנות למלחמה בסמים, קארן טנדי, אמרה כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בפרשה זו היה "הדוק מאין כמותו". התובע המחוזי במיאמי, מרקוס חימנס, אמר כי "רוזנשטיין הוא אחד מעברייני הסמים המבוקשים ביותר בעולם - מן הגרועים שבגרועים". לדבריו, קבוצות פשע ישראליות שולטות בסחר האקסטזי בין אמריקה לאירופה מאז שנות ה-90.

הליך ההסגרה עשוי להימשך חודשים

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה תגיש הבוקר לבית המשפט בקשה למעצר זמני נגד זאב רוזנשטיין, שנעצר אתמול בתל אביב. לאחר שתאושר הבקשה להמשיך ולהחזיק את רוזנשטיין במעצר, יחל הליך בקשת ההסגרה הפורמלי. לרשות ארה"ב עומדים 60 יום מרגע מעצרו של רוזנשטיין כדי להעביר לידי ישראל בקשת מעצר חתומה בידי שר המשפטים. לאחר שבקשה זו תגיע, תגיש פרקליטות המדינה בקשת הסגרה מטעמה לבית המשפט המחוזי, שעל החלטתו יוכל רוזנשטיין לערער לבית המשפט העליון.

בהסתמך על ניסיון העבר, במשרד המשפטים מעריכים כי הליך ההסגרה עשוי להימשך חודשים ארוכים, אולי אף יותר משנה. חוק ההסגרה הישראלי אוסר על הסגרת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות זרות, אלא אם המדינות חתמו על אמנת הסגרה הדדית או רב-צדדית, ובכפוף לתנאים נוספים: בקשת ההסגרה חייבת להיות לצורך העמדה לדין במדינה המבקשת, ומדינה זו מתחייבת מראש בבקשת ההסגרה שלה כי אם יורשע העבריין המוסגר בהליך המשפטי שיתקיים, הוא יוחזר בחזרה לישראל לריצוי העונש.

בקשת ההסגרה צריכה להיות מבוססת על מידה מספקת של ראיות לכאורה, המוצגות לבית המשפט הדן בבקשת ההסגרה, ומכאן שהצוות המשותף למשטרת ישראל ול-DEA יצטרך להציג את ראיותיו גם בפני בית המשפט הישראלי. אחרי אישור בית המשפט יש צורך בחתימת-אישור של שר המשפטים כדי להוציא את ההסגרה לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully