וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו כביר

רן קידר

8.11.2004 / 11:18

'כביר' התולעת הראשונה לטלפונים סלולריים נוצרה, נרדמה, התעוררה והחלה להתפשט בסינגפור,

לפני כשלושה חודשים, גילתה מעבדה במוסקבה את התולעת 'כביר, תולעת לטלפונים ניידים. בחלוף כמה יממות הפרופיל של התולעת הופץ ברבים, היא הייתה ידועה לכל והתברר גם, בנוסף לכל, שהיא בלתי מזיקה. זה היה לפני שלושה חודשים, מאז התולעת לא אוזכרה ואפילו נערכו עשרות מיליארדים של שיחות ניידות. אבל מסתבר שזה לא סופה של התולעת הסלולרית הראשונה, ובימים האחרונים היא התגלתה משוטטת חופשית ברחבי רשת הטלפונים בסינגפור.

כביר מתיישבת על טלפונים עם מערכת הפעלה סימביאן ועוברת ממכשיר למכשיר באמצעות בלו טות' (טכנולוגיה שמאפשרת סביבת עבודה אלחוטית אישית). נזקיה של התולעת הם מזעריים במיוחד, והם מסתכמים בגזילת כח הסוללה בשעה ש-'כביר' מנסה להפיץ את עצמה. 'כביר' אמנם לא מזיקה, אבל זוהי רק גירסה ראשונית. יש סיכוי שיהיה לה המשך. התולעת היא פרי מוחו של אדם שקורא לעצמו vallez והוא משתייך לקבוצת האקרים בינלאומית.

29a היא קבוצה של אנשים שמעבירים את הזמן בקריאת ספרי מדע בדיוני, בכתיבה ובהפצה של וירוסים. החבורה היא גם זו שהפיצה ביולי האחרון את Duts, הוירוס ל-Pocket PC של מיקרוסופט. דאטס נרשם כוירוס הראשון למכשיר, והוא היה יותר תרגיל אקדמי מאשר תוכנת שמד. דאטס היה מנומס ולפני שעשה את מה שהוא תוכנת לעשות, הוא שאל "משתמש יקר, האם אם זה בסדר אם אני אפיץ את עצמי?". כמו כביר, לדאטס לא היו כוונות הרס אמיתיות ובנוסף לשאלה האדיבה, היה בסך הכל מודיע "הקוד צמח מתוך ההריסות של עיר התמורות". האדם שכתב את הקוד נקרא בפי חברי הקבוצה 'ראטר', ועיר התמורות (Permutation City) לקוחה מתוך ספר מדע בדיוני שכתב גרג איגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully