וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד שוקלת צעדים נגד ארגונים איסלאמיים

6.11.2004 / 10:00

בעקבות רצח איש הקולנוע תיאו ואן גוך נשקלת האפשרות לשלול אזרחות מפעילים ולנקוט צעדים נגד הסתה במסגדים. האבטחה על פוליטיקאים במדינה תוגברה

שלטונות הולנד שוקלים לנקוט בצעדים נגד חברי ארגונים איסלאמיים, בעקבות רצח איש הקולנוע תיאו ואן גוך, שביים סרט נגד האיסלאם ויחסו לנשים. בסוכנות הידיעות איי פי דווח כי בין היתר נשקלת האפשרות לחוקק חוקי חירום שיאפשרו לרשויות לשלול אזרחות הולנדית מבעלי אזרחות כפולה, כדי לגרשם.

סגן ראש הממשלה, חריט זאלם, הודיע גם כי יש כוונה לנקוט בצעדים נגד המסגד באמסטרדם בו התפלל הנאשם ברצח ואן גוך, צעיר בן 26 בעל אזרחות כפולה – הולנדית ומרוקאית. "לא נסבול זאת", אמר זאלם. "נגביר את המאבק בסוג כזה של טרור. התגברות הקיצוניות חמורה משחשבנו". סגן ראש הממשלה הוסיף כי שירותי המודיעין ההולנדי, שהתרחבו מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, יקבלו תוספת תקציב.

בקול ישראל דווח כי יו"ר הפרלמנט ההולנדי הביע תקווה שההולנדים יתעוררו סוף סוף, ויבינו שהג'יהאד האיסלאמי מערער את המשטר הדמוקרטי במדינה. ראש עיריית אמסטרדם, יוב כהן, קרא לפעול נגד האיסלאם הקיצוני, ואמר כי לא יהסס לסגור מסגדים בהם פועלים מסיתים. לטענת שירותי המודיעין בהולנד, במדינה פעילים בין מאה למאתיים קיצונים מוסלמים, המנסים לגייס מהגרים צעירים לפעולות ג'יהאד.

בעקבות הרצח השבוע השבוע תוגברה השמירה על פוליטיקאים הולנדים. העיתון ההולנדי "דל טלגרף" דיווח כי חלקם אף הועברו מבתיהם לבתים מאובטחים. לגופתו של ואן גוך הוצמד באמצעות סכין מכתב ובו איומים לרצוח פוליטיקאים הולנדים, ובהם ראש העיר היהודי של אמסטרדם.

החשוד ברצח נעצר לאחר חילופי ירי עם המשטרה, אשר ממנו נפגעו הוא ואנשי המשטרה. הוא מואשם גם בקשרים עם ארגוני טרור ובניסיון לרצוח את חברת הפרלמנט ההולנדית ילידת סומליה, הירסי עלי, שעשתה עם ואן גוך את סרטו.

סרטו של ואן גוך, בן 47, "כניעה" ("submission") עלה לאקרנים בחודש אוגוסט, וסיפר את סיפורה של צעירה מוסלמית אשר נדחפת בכוח לנישואים אלימים, נאנסת על ידי קרוב משפחה, ואז נענשת באכזריות בעוון ניאוף. הסרט גרם לזעם בקהילה המוסלמית בהולנד. מאז, סבל ואן גוך מאיומים על חייו ואובטח על ידי המשטרה. ואן גוך כתב בנוסף גם טורים בנושא האיסלאם, אשר התפרסמו באתר האינטרנט שלו ובעיתון הולנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully