וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ערפאת במצב של מוות קליני

4.11.2004 / 23:47

דובר בית החולים הכחיש שיו"ר הרשות הפלסטינית מת. מוקדם יותר נמסר לראשי מערכת הביטחון מגורמים רשמיים בפריס כי ערפאת אכן מת. ראשי הרשות הפלסטינית מתכנסים במוקטעה

מקורות בפריס, ביניהם סוכנות הידיעות הרשמית של צרפת, מדווחים כיו יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, נמצא במצב של מוות קליני וכי הוא נושם רק באמצעות מכונות החייאה. לדברי המקורות, מוחו אינו פועל ואין סיכוי שייצא ממצב זה, אולם ניתן להחזיק אותו במצב זה למשך זמן מה.

עם זאת, אין לידיעה זו עדיין אישור מכל מקור רשמי. בגלי צה"ל דווח כי אתמול אחר הצהריים דיווחו מקורות צרפתיים רשמיים למקורות ביטחוניים כי ערפאת מת. גם ראש ממשלת לוקסמבורג אמר בגלוי לכתבים עמם דיבר, בפורום שרי החוץ של האיחוד האירופי, כי ערפאת אכן מת, אולם כעבור כשעה חזר בו.

דובר בית החולים פרסי שבפאתי פריס, שם מאושפז ערפאת, הכחיש את הידיעות על מותו של ערפאת. הדובר הודיע כי "המצב הקליני של הימים הראשונים של האשפוז הסתבך, ומצבו הבריאותי של החולה דורש טיפול הולם, שהצריך את העברתו בשעה 15:00 ליחידה המותאמת למחלתו. מר ערפאת לא מת". בערוץ 2 דווח כי לבית החולים אין כוונה להוציא כל הודעה נוספת בנושא בשעות הקרובות. רופאו של ערפאת, אשרף אל-כורדי, אמר כי ערפאת לא מת מוות קליני, אולם חלה הידרדרות במצבו.

כתבי "הארץ" רוני זינגר (פריס) וארנון רגולר מוסיפים:

מוקדם יותר נודע כי ערפאת נכנס לתרדמת ומצבו אנוש, כך מסרו אתמול בצהריים מקורות פלסטיניים. בעקבות ההתפתחויות כונסו אחר הצהריים ראשי כל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לישיבת חירום במוקטעה שברמאללה. באזור בית החולים "פרסי" נפוצו שמועות על מותו של היו"ר, ואולם לא נמסרה אף הודעה רשמית מבית החולים, שתכחיש או תאשר את הדיווחים.

לפי המידע שמגיע מבית החולים, מצבו של ערפאת קשה ביותר וימיו ספורים. ההערכות בסביבת בית החולים מדווחות על כך שהיו"ר סובל מגידול כלשהו במעיים או בקיבה או הרעלת דם, לאחר שנשלל החשד שלקה בסרטן הדם. לפי מקור שצוטט על ידי הטלוויזיה הצרפתית, ערפאת מונשם מלאכותית ואינו מגיב לטיפולים הרפואיים שניתנים לו. המקור, רופא בבית החולים, טוען כי אין לו סיכויים לצאת מהתרדמת.

לדברי הרופא, שלא צוטט בשמו, בשלוש השנים האחרונות הוזנחה בריאותו של ערפאת, וזו הסיבה להידרדרות מצבו. מנגד טוענים בכירים ברשות, כי ערפאת אינו מצוי בתרדמת, אלא רק מחוסר הכרה. לדברי טייב עבד אל-רחים, אחד ממקורביו של ערפאת, יו"ר הרשות הורדם על ידי רופאיו לצורך ביצוע דיקור מותני.

שמועות על מותו לא הוכחשו או אושרו

סמוך לשעה 17:00 (שעון ישראל) אמש בא לבית החולים נשיא צרפת, ז'אק שיראק. לא ברור אם הותר לו להיכנס לחדרו של היו"ר, או רק לדבר עם מקורבים. הביקור ארך כרבע שעה. לפי אחד הדיווחים, ערפאת חייך אל שיראק, ואולם על פי דיווח אחר, עיניו של ערפאת אמנם פקוחות, אולם הוא אינו מגיב לסביבה. בקול ישראל דווח כי ערפאת עבר סריקת מוח, וכי הדבר מאשר את הדיווחים על החמרה במצבו.

בשבוע האחרון לא הותר לאיש לבקר את ערפאת והרופאים דיווחו על החמרה במצבו. כל שאר המבקרים והמטלפנים, כולל ראשי מדינות, שוחחו עם אשתו סוהא בלבד. מסיבת עיתונאים מתוכננת בוטלה לעת עתה, ככל הנראה בשל מצבו של ערפאת.

המשטרה המקומית תיגברה את כוחותיה במקום, בשל נוכחות עשרות צוותי כלי תקשורת שהגיעו לפתח בית החולים. בניגוד לימים קודמים, לא הגיעו מפגינים להראות תמיכה בערפאת.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אחמד קריע (אבו עלא), אמר אתמול ברמאללה, בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית, כי "ערפאת בטיפול. אין שיפור במצבו וגם אין הידרדרות". הוא סירב להגיב לשאלות פרטניות לגבי מצב ערפאת, אך ציין כי "אנו עוקבים אחרי מצבו של ערפאת, שהוא פחות או יותר יציב. הוא מטופל היטב על ידי הרופאים הצרפתים וזקוק לטיפול נוסף". נציגת אש"ף בפריס, לילה שהיד, אמרה אתמול בצהריים כי אין בידיה עדיין פרטים על מצב ערפאת וכי תמסור הודעה מאוחר יותר. ליד מיטתו של ערפאת שוהים אשתו סוהא וכן ראש לשכתו, רמזי חורי, ועוזרו, נביל אבו רודיינה. בישיבת ההנהגה הפלסטינית השתתפו הוועד הפועל של אש"ף והוועדה מרכזית של הפתח, שחבריהם נקראו למוקטעה בבהילות. כרגע מתקיימת במוקטעה "ישיבה תמידית", ומנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הכריזו על מצב כוננות.

ישראל לא תתערב בבחירת יורש לערפאת

שירות בתי הכלא (שב"ס) הגביר את הכוננות בבתי הכלא הביטחוניים כהיערכות לאשפרות שערפאת ימות. ראש הממשלה, אריאל שרון, הנחה את שרי הממשלה, כי איש מהם לא יתבטא בעניין יורשו האפשרי של ערפאת, וכי עליהם להימנע מהשמעת הערכות אישיות. בקול ישראל דווח, כי צוות בראשותו מזכיר הממשלה, ישראל מיימון, מגבש את קווי ההסברה של ישראל למקרה שערפאת ימות. נקבע כי ישראל לא תתערב בבחירת היורש לערפאת, ותנהג בגמישות בפניות של אישים מחו"ל ומישראל להגיע להלווייה. כמו כן נקבע כי לא תהיה כל סטייה מלוחות הזמנים של תוכנית ההתנתקות.

גם בלשכת שר הביטחון מתקיימות הערכות מצב לאפשרות שערפאת ימות. ההחמרה במצבו של יו"ר הרשות החלה שלשום אחר הצהריים, ובמהלך הלילה איבד את הכרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully