וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקש: או שערפאת ימות - או שלא

1.11.2004 / 7:19

שרי הממשלה נדהמו אתמול לשמוע את דיווחו של האלוף. "בשביל זה לא צריך ראש אמ"ן", הם הגיבו למה שנתפס בעיניהם ככסת"ח. פרקש הוסיף: יש סיכוי לסיום האינתיפאדה

"על פי הערכותינו, סיכויי החלמתו של יאסר ערפאת נעים בין ריפוי מלא לבין מוות. כל האפשרויות פתוחות" - זו ההערכה שמסר אתמול לממשלה ראש אמ"ן, אלוף אהרון זאבי פרקש, תוך שהוא הודף את הטענות כי המודיעין לא ידע על ההתדרדרות במצבו של ערפאת. "זה התבטא בחולשה, בהקאות, בשלשולים ובירידה דרמטית במספר הטרומביציטים האחראים על קרישת הדם", אמר ראש אמ"ן והוסיף: "אנחנו לא יודעים מה האבחנה המדוייקת של המחלה".

שרי הממשלה התקשו להסתיר את תדהמתם המהולה בלגלוג למשמע הדברים. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי שרים סיפרו שלאחר דבריו החל גל התלחשויות והעברת פתקים בחדר הישיבות, שעסקו ברובם במה שנתפס ככסת"ח. "עם כל הכבוד, בשביל זה לא צריך ראש אמ"ן", אמר אחד השרים. "אם הוא לא יודע - שיגיד שהוא לא יודע, במקום להלעיט אותנו במספר הטרומביציטים", אמר שר אחר.

השר זבולון אורלב אף התעמת עם האלוף: "אם ידעתם על כך לפני שבועיים, מדוע לא דיווחתם? מדוע אנחנו ממשיכים בהתנתקות תוך התעלמות מהאפשרות שמותו של ערפאת ייצור מצב חדש במזרח התיכון?". זאבי הגיב: "מה אתם חושבים, שאנחנו מסתירים מכם מידע? לפני שבועיים ידענו שיש החמרה, אבל זה לא היה דבר חריג. כבר היו החמרות כאלה בעבר, גם לפני שנה. בימים האחרונים היתה החמרה נוספת, שרק בדיעבד אנחנו יודעים כי היא רצינית".

שרון: ההתנתקות תימשך כרגיל

כתבי "הארץ" גדעון אלון וארנון רגולר מוסיפים:

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול בישיבת הממשלה, שישראל תמשיך בביצוע תוכנית ההתנתקות, למרות ההחמרה שחלה במצבו הבריאותי של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, והאפשרות שימות בימים הקרובים. שרון הוסיף כי ערפאת לא ייקבר בירושלים. ראש אמ"ן, האלוף אהרן זאבי, אמר בישיבה, כי "בזהירות ובצניעות המתבקשת", הוא סבור שיש פוטנציאל לא לסיום הסכסוך אלא לסיום הסבב הנוכחי של העימות האלים שהחל בספטמבר 2000".

לדברי שרון, אם תקום הנהגה שתפעל לפירוק תשתיות הטרור בפועל, ישראל תהיה מוכנה לחדש עמה את המו"מ המדיני על בסיס מפת הדרכים, אבל "כל עוד לא יהיה פרטנר נמשיך בתוכנית ההתנתקות שאושרה בממשלה ובכנסת". בהתייחסו להצעתו של השר ישראל כץ, כי ישראל לא תאפשר לערפאת לחזור למוקטעה אם יחול שיפור במצבו הבריאותי, אמר שרון כי "יש התחייבות של ישראל לאפשר לערפאת לחזור לשטחים". עם זאת הוסיף שרון, בתשובה לשאלת לפיד, כי ישראל לא תאפשר לקבור את ערפאת בירושלים. "כל עוד אני ראש ממשלה ערפאת לא ייקבר בירושלים", אמר.

לא ברור ממה ערפאת סובל

מוחמד רשיד, היועץ הכלכלי של ערפאת, שביקר אתמול בבוקר בבית החולים הצבאי סמוך לפריס בו שוהה ערפאת, אמר היום לכתבים כי ערפאת קרא לו ואמר לו כי הוא "חש בטוב". לדבריו, ערפאת יצא הבוקר ממיטתו, התבדח עם רופאיו וקרא בקוראן בפעם הראשונה זה 10 ימים. ראש השב"כ, אבי דיכטר, אמר היום בישיבת הממשלה, שאשתו של ערפאת, סוהא, שולטת בדיווחים על מצב בריאותו, ולכן קשה לבטוח בדיווחים.

מאז שאושפז בבית החולים, ביום שישי, עדיין לא ברור מאיזו מחלה ערפאת סובל. "הבדיקות שנעשו עד כה לערפאת שללו אפשרות שהוא חולה בסרטן הדם. יש בדיקות אחרות, ונדע את תוצאותיהן בימים הקרובים", כך אמרה בסוף השבוע מחוץ לביה"ח נציגת אש"ף בצרפת, לילה שהיד. בניגוד לדברי בכירי הרשות, טענה שהיד: "ערפאת ישן שנת לילה טובה, ובאופן כללי נראה שמצבו משתפר והולך". לצדו של ערפאת נמצאת אשתו, סוהא, ונציג אש"ף באו"ם, נאסר אל-קידווה.

אבו מאזן ימלא מקום ערפאת באש"ף ובפתח, אבו עלא ברשות

ברמאללה התכנס שלשום, בפעם הראשונה בתולדותיו, הוועד הפועל של אש"ף, ללא ערפאת. במהלך סוף השבוע חילקו ביניהם אבו מאזן ואבו עלא את סמכויותיו של היו"ר החולה. השניים החליטו כי אבו מאזן ימלא את מקומו של ערפאת בדיוני הוועד הפועל והמסגרות האחרות של אש"ף והפתח, ואבו עלא יקבל את האחריות על התפקוד היומיומי של הרשות.

את הישיבה ניהל אבו מאזן, שהכריז בתום הדיון כי ההנהגה בשטחים ממשיכה לקיים קשר עם ערפאת בפריס ולהתייעץ עמו. אבו מאזן קרא לפלגים הפלסטיניים לשתף עמו פעולה כדי "להגן על הגורל הפלסטיני".

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

העיתונאי חיים הנגבי דיווח אמש בערוץ הכנסת כי משפחתו של ערפאת מחזיקה בחלקת קבר בהר הזיתים, עוד משנת 1922 – לפני הולדתו של יו"ר הרשות. על פי הדיווח, בלשכה לרישום מקרקעין של משרד המשפטים בירושלים, קיים מסמך האומר שבני משפחת עראפת, ובתוכם יאסר בן עבד אלראוף עראפת, מחזיקים בחלקת הקבר. במסמך מצוין שהמשפחה לא שילמה מס ירושה, ולכן לא ברור האם החלקה עדיין בחזקת המשפחה. כמו כן לא מצוין במסמך מהו מיקומה המדויק של החלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully