וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבית השרים לא נכחו בטקס הממלכתי לרבין

28.10.2004 / 0:04

נתניהו, לבנת, לפיד, נוה וכץ לא הגיעו לטקס בהר הרצל. גם אהוד ברק לא נראה בשטח. דיווח למערכת וואלה! חדשות: לפיד ולבנת סעדו במזנון בזמן הטקס. ח"כ רן כהן: לא נשכח ולא נסלח

רוב שרי הממשלה נעדרו אתמול מהטקס הממלכתי לזכר יצחק רבין, שנערך בהר הרצל בירושלים. בין השרים הנעדרים, בנימין נתניהו, יוסף לפיד, לימור לבנת, ישראל כץ ודני נוה. בין הנעדרים מהטקס, גם אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר.

גורם בכיר ששהה במסדרונות הכנסת בעת הטקס, מסר למערכת וואלה! חדשות כי השרים לפיד ולבנת סעדו את ליבם במזנון הכנסת בעת שידור הטקס בטלוויזיה. חבר הכנסת רן כהן (יחד) תקף בחריפות את בכירי הנעדרים, ואמר: "אני נסער מן העובדה שרוב שרי הממשלה, ובראשם שרת החינוך ושר המשפטים, שאמורים להוות דוגמא לחינוך למורשת רבין ולכיבוד החוק, לא נכחו בטקס". חבר הכנסת הוסיף: "אנו, אזרחי ישראל, לא נשכח ולא נסלח".

ראש הממשלה, אריאל שרון, ייחד חלק ניכר מדבריו בטקס למחלוקותיו עם רבין. "המחלוקות מעולם לא היו אישיות, הן היו לשם שמים", אמר, "אם בלהט הוויכוח האמיתי נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר, אני מצר על כך". לדברי שרון, המחלוקות "לא גרעו מאומה מן הכבוד והערכה ההדדית ומן החברות והידידות שששררו יד בין שנינו".

שרון אמר עוד, כי "הפולמוס הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה, אך צריך גם לרסן את הלשון". דליה רבין אמרה בטקס כי בני משפחת רבין עומדים היום לימינו של שרון, וכי מתוך כאבם הם יודעים מהי הסתה וחרדים לשלומו של ראש הממשלה ולשלום המדינה. "הרבנים לא שינו את טעמם, והזוועה שוב נרקמת אי שם, כשכתובת דם על הקיר", אמרה.

לפיד: על הרבנים לוותר על הזיות משיחיות

בנאום בכנסת בישיבה לזכרו של רבין, תקף שרון את תופעת הסרבנות וכינה אותה "נגע החותר תחת קיומנו". לדברי רה"מ, "טרם הפנמנו עד תום את עניין הממלכתיות המלכדת. עתידנו תלוי ביכולת של כולנו לקבל את ההכרעה הדמוקרטית מרגע שהתקבלה. סרבנות היא העדפת השיקול הצר, הפוליטי, הכיתתי על השיקול הלאומי הכולל".

שרון גינה את הרבנים המעמידים חיילים בפני "דילמה מוסרית קשה", כשקוראים להם לסרב פקודה. "אין להיכנע ללחצם של קיצוניים פוליטיים. אני מאמין שהמחנה הדתי-לאומי ימצא את הכוח לעצור מבעוד מועד את הסחף, וישוב להתייחס אל הסרבנות כאל כפירה בעיקר וכפסולה מכל וכל", אמר.

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר בדיון בכנסת כי הכנסת בהחלטתה אתמול על ההתנתקות, "נתנה תשובה לרצח ולרוצחיו. אפש לרצוח אדם אבל לא רעיון. אתמול החליטה הכנסת כי יש ללכת בדרכו של רבין. אנחנו מוכנים לוותר על השטחים כדי לקדם שלום. הרוב המכריע של הציבור הישראלי רואה עצמו כממשיך דרכו". לפיד קרא לרבנים הקיצוניים "לוותר על הזיות משיחיות". לדבריו, המורשת המוצהרת של רבין היא לקבל את דין הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully