וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נוקבת על ההחלטה לסגור את 'במחנה'

15.5.2001 / 8:37

שריד דרש להורות על חידוש הופעת הביטאון; הקהילה ההומו לסבית: "לא ניתן לקצין חינוך ראשי להחזיר אותנו לארון"; אתמול הודיע שטרן על סגירת העיתון בשל פרסום "כתבות בלתי הולמות"

ביקורת קשה נמתחה אתמול בכנסת על קצין חינוך ראשי, תת אלוף אלעזר שטרן, בשל החלטתו לסגור את ביטאון צה"ל "במחנה" עד להודעה חדשה. החלטתו של שטרן התקבלה בעקבות פרסום "מספר כתבות שאינן הולמות עיתון כבמחנה", כלשון הודעת דובר צה"ל.

בראש רשימת הכתבות שהבעירו את חמתו של קצין חינוך ראשי עומדת כתבת שער שהקדיש העיתון לאלוף משנה במילואים, אלי שרון, הומוסקסואל מוצהר ופעיל למען הקהילה ההומו-לסבית בישראל.

בקהילה ההומו לסבית זעמו על סגירת הביטאון והודיעו כי הקהילה "לא תיתן לקצין חינוך ראשי להחזיר אותנו לארון".
אולם הכתבה על שרון לא היתה היחידה שעיצבנה את שטרן. היו עוד. ביניהן, הכתבה בה האשים קצין בדרגת סגן אלוף את צה"ל בבגידה באנשי צד"ל וכן כתבה בה מפיק טלוויזיה השתלח בעמיתיו למקצוע. בכתבה אחרת התבטאו קצינים לשעבר בחריפות נגד האיסור שמטיל עליהם הצבא לפרסם ספרים הנוגעים לתקופת שירותם.

אולם גורמים בביטאון אמרו ל"מעריב" כי התפלאו על החלטתן של שטרן כיוון שלטענתם הוא אישר את כל הכתבות בטרם פורסמו.

בעקבות סגירת הביטאון פנה אתמול יו"ר מרצ, יוסי שריד, לשר הביטחון, בנימין בן אליעזר, בבקשה שיורה על פתיחה מחודשת של העיתון. לדבריו, "צה"ל יכול להחליט שהוא מוותר על כלי התקשורת שלו 'במחנה' ובגלי צה"ל אבל מרגע שהוא מחליט לקיים אותם, גם הצבא מחוייב בכללים של חופש העיתונות ואסור לו לראות בכלי התקשורת את קול אדוניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully