וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כיבוש וקיפוח

מתתיהו שמואלוף, מיוחד לוואלה!

5.10.2004 / 15:43

מתתיהו שמואלוף מפציר בתושבי שדרות לדחות את ההטבות המוצעות להם לטובת מאבק חברתי מקיף

תושבי שדרות, אני מבקש מכם לחשוב טוב, האם אתם מבקשים להיכנס לקולקטיב הישראלי דרך האספקט הביטחוני, הסקטוריאלי. אני מבקש מכם לא להיכנס כמו ילד מאומץ לקולקטיב הישראלי. אני רוצה לשאול אתכם, האם ממשלות ישראל לדורותיהן צריכות לבוא לקראתכם רק כשיורים עליכם? לא! פשוט לא! אסור לכם להיכנס לקולקטיב הישראלי רק משום שירו עליכם קסאם. היו אמיצים, עמדו מול שר האוצר ואמרו לו להחזיר את מדינת הרווחה - לכל התושבים במדינה. לכל השכונות העניות, לכל עיירות הפיתוח, לכל הכפרים הערבים.

שוב אתם נופלים לחיבוקם השקרי של נתניהו ושרון. כן, הם יחבקו אתכם, יתנו לכם מלגות ומפעלים וכסף, אבל מה יהיה על שאר המקומות, אלה שלא נפל בחלקם "המזל" להיות מופצצים. ומה יקרה עוד שנה, כשתתחלף הממשלה. אתם מבקשים פרוטות, כשמגיע לכם הכול.

עלינו לקום מהכיסאות ולהפגין, לרדוף את המשטר הקיים ולבקש, כמו הפנתרים השחורים, מדינת רווחה לכל, חלוקה צודקת של ארנונה ושל קרקעות. עלינו לבקש אפליה מתקנת לכל המזרחים והעניים בישראל שתתחיל באוניברסיטאות, כדי שכולם יוכלו להיכנס למוקדי הכוח וחלוקת המשאבים. אל תסתפקו בחלק מהעוגה, צריך לומר - או שתחלקו את העוגה באופן שוויוני, או שאין עוגה (כמאמר הפנתרים השחורים).

חייבים להקים מפלגה שמאלנית שתעמוד ותדרוש - בניגוד לשמאל האשכנזי - את חזרתה של מדינת הרווחה. עלינו לדרוש חינוך הולם ושיוויוני לכל ילדינו. המאבק לא הסתיים מאז הפנתרים השחורים, הזמנים השתנו, אבל לרעה. המזרחים בישראל והאוכלוסיות המוחלשות (שימו לב - לא החלשות) רעבות היום הרבה יותר משנות השבעים, ובכל זאת הממשלה שמכסחת את העניים עומדת כמו פריץ עשיר ומחלקת כמה נדבות, מבלי להפעיל כל ביקורת עצמית.

אני מרשה לעצמי לומר לכם שיש לנו כוח יותר מכפי שנדמה. הממשל מפחד מכל התארגנות של עניים בישראל, מכל ניסיון שלהם לעמוד על זכויותיהם. הממשל קונה את שתיקתכם בשיטות של מפ"אי. אסור ליפול למלכודות הללו. עלינו להתגייס יחד, ולהפגין כמו הפנתרים השחורים, ולהפיל את הממשלה הנוראית הזאת. הפלסטינים צדקו כשפתחו באינתיפאדה, אסור להישאר עבד בחיים, עדיף להיות עבד נרדף מאשר עבד נרצע. כרגע, אם תקחו את כל הממתקים משרון ונתניהו תסיימו כמו ויקי כנפו, כמו הסטודנטים, חסרי כוח, מחוקי זהות, וגרוע מכך, הכיבוש יימשך, ואיתו הדיכוי הפוליטי, החברתי והכלכלי של המזרחים בישראל, ושל שאר האוכלוסיות המוחלשות בישראל.

* מתיתיהו שמואלוף הוא חבר בקשת הדמוקרטית המזרחית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully