וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל לשוטרים מתחילים

29.9.2004 / 11:04

יונתן ברקאי עושה ויש על אבן דרך בתרבות שנות השמונים


כששואלים אתכם מה מסמל עבורכם את תרבות שנות השמונים, מה תענו? סביר להניח שתגידו מדונה (אסתר), דוראן דוראן, יהודה ברקן או זאב רווח. וואלה, צודקים. החל מהשבוע, כשישאלו אתכם את אותה שאלה, אתם מתבקשים להוסיף עוגן תרבות נוסף לרשימה שלכם: סרטי "תרגיל לשוטרים מתחילים" (הידועים גם בשם 'בית ספר לשוטרים מתחילים'). היוצאים השבוע ב- DVD.

נתחיל עם קצת היסטוריה. בשנת 1984 הגיע לעולם סרט על האקדמיה לשוטרים עם הצוערים השלומפרים ביותר שידעה האנושות, וגרף יותר מ- 80 מיליון דולר בארצות הברית. ההיסטריה הגיעה לשיאה, וז'אנר סרטי הבורקס האמריקאי עם הומור הסלפסטיק צמח מהר יותר מהאינפלציה בישראל.
אחרי שהסרט עשה את מה שהוא עשה, המפיקים שיחררו כל שנה סרט חדש בסדרה, כך שבין השנים 89-84 הופצו 6 סרטים. השביעי הגיע חמש שנים מאוחר יותר (או מאוחר מדי), ונחל כישלון חרוץ בקופות. אבל אנחנו מקדימים את המאוחר...

מעט מאוד סרטים מצליחים למתג דמות מתוכם לתודעה הציבורית, והסרט הזה הצליח לעשות את הבלתי ייאמן ועשה זאת עם לא פחות משבע דמויות: מהוני (סטיב גוטנברג) מנהיג הצוערים שבעזרת חינדעלך מצליח לעבוד על כולם, הייטאוור (באבא סמית) הענק, ג'ונס (מייקל ווינסלאו) על תקן תיבת הביטים האנושית, קומנדור לאסארד (ג'ורג' גיינס) מפקד האקדמיה התמים והאהוב, טקלברי (דייויד גראף) חובב האקדחים, הוקס (מריון רמסי) בעלת הקול הצפצפני וקלאהן (לסלי איסטברוק) הבלונדינית הקשוחה בעלת החזה המרשים. אם זכרתם לפחות חמישה מהם כנראה שאתם מעל גיל 25.

הסיבה לחגיגה והוצאת הסרטים על ידי וורנר הום וידאו היא 20 שנה ליציאת הסרט הראשון בסדרה לקולנוע, בשנת 84. צפייה ב- DVD של הסרט הזכירה לי נשכחות, והפליא אותי שהוא עדיין מצחיק. הדמויות הכי סטריאוטיפיות שאפשר, העלילה קלילה כמו קצפת בתוכנית של גיל חובב והבדיחות צפויות, אבל זה עובד. הקסם שהיה שם לא אבד, ויותר ממומלץ לראות את הסרט עם בירה ונישנושים. התוספות חביבות, מאוד ייחצניות ולא מחייבות. ערוץ קריינות עם השחקנים גוטנברג, ווינסלאו, איסטברוק, ביילי, הבמאי יו ווילסון והמפיק האגדי של כל הסרטים פול מסלנסקי. בנוסף יש סרטון בן חצי שעה הכולל ראיונות עם השחקנים והיוצרים שנזכרים כמה הם צחקו על הסט וטריילר.

הסרט השני בסדרה ('המשימה הראשונה') נופל מהראשון בהרבה. השחקנים שיתפו פעולה שוב למעט פקד האריס, אבל העלילה צפויה כמו בדיחה ישנה. גם התוספות ב- DVD הזה לוקות בחסר, וכוללות סרטון קצר בו מסבירים השחקנים והיוצרים כמה הם אוהבים אחד את השני וטריילר.

הסרט השלישי ('חוזרים לאימונים') הוא אחד הטובים בסדרה. אחד משתי האקדמיות לשוטרים בעיר תיסגר, והאקדמיה של לסארד נלחמת על חייה בעזרתם של השוטרים החדשים. אל הקאסט הצטרפו כמה שחקנים חדשים (בנוסף לכל הוותיקים הממשיכים לשמור על מקומם) והבדיחות קיבלו חיים משל עצמן. שוב, התוספות לא תורמות ל- DVD (סרטון קצר וטריילר), אבל ממילא הן תוספת צדדית למנה עיקרית משביעה.

הסרט הרביעי בסדרה ('בה"ס למשמר אזרחי') שייצא בשנת 87 הוא גם אחד מהטובים שבחבורה, ולא רק בזכות תפקידי אורח של שרון 'המפסקת' סטון ודייויד ספייד (תהרוג אותי וזהו) בתור פרחח חובב סקייטבורד. הפעם נקראים תושבי העיר להצטרף אל המשמר האזרחי, והכל בהדרכת החבורה המטורללת של השוטרים מהסרטים הקודמים. כיאה לסרטים מסוג זה, הסוף טוב והצחוק יפה לבריאות. הפעם התוספות קצת יותר מושקעות, ואנחנו מקבלים גם סרטון קצר (שוב), גם סצינות שנחתכו בעריכה (חלקן יותר מראויות להופיע בסרט), תוספות חבויות (הצליח להם. אפילו אני לא הצלחתי למצוא אותן) וטריילר.

חלקים 5 ו- 6 של סדרת הסרטים הצליחו יחסית בקולנוע, אבל סטיב גוטנברג ששיחק את מהוני, הדבק של חבורת השוטרים, בחר להפסיק להופיע, ומרגישים זאת. הסרט השביעי, בו החבורה התאחדה אחרי הפסקה בת 5 שנים, רע. הוא כל כך רע, שההכנסות שלו בשנת 94 בקולנוע לא הגיעו אפילו ל- 150,000 אלף דולר (הסרט שקדם לו, אגב, הכניס כ- 5 מיליון דולר).

תנסו להתחבר להומור של פעם, זה שעשה לכם נעים בבטן והעלה יותר מחיוך אחד על השפתיים. לזכר הזמנים ההם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully