וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תערער על מעצר הבית לאליצור

28.9.2004 / 17:00

בימ"ש השלום בכפ"ס סירב להאריך את מעצרו של תושב איתמר, שירה למוות בסאא'ל ג'בארה, תוך סברה כי פעל מתוך הגנה עצמית. המשטרה סבורה כי עדותו של אליצור לא אמינה

פרקליטות מחוז המרכז הודיעה כי תערער מחר על החלטת בית משפט השלום בכפר סבא לשחרר למעצר בית את יהושע אליצור, החשוד שהרג אתמול נהג פלסטיני באזור אלון מורה. בקול ישראל דווח כי הערעור יישמע בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

מוקדם יותר פנו שלום עכשיו ויוסי שריד לפרקליט המדינה, ערן שנדר, בדרישה לערער על ההחלטה לשחרר את המתנחל יהושע אליצור למעצר בית. דובר שלום עכשיו אמר כי לא יתכן שאדם מסוכן לציבור, אשר אינו מביע חרטה על מעשיו, ייצא מבית המאסר.

כתבי "הארץ", ארנון רגולר ונדב שרגאי, מוסיפים:

שופטת בית משפט השלום בכפר סבא, ניצה שעשוע מיימון, סירבה היום לבקשת המשטרה להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של אליצור, תושב ההתנחלות איתמר, שירה אתמול למוות בפלסטיני סאא'ל ג'בארה מהכפר סאלם, ושיחררה למעצר בית. השופטת שעשוע מיימון סבורה כי מדובר במקרה של הגנה עצמית וגרימת מוות ברשלנות.

אתמול בצהריים דיווח אליצור כי ירה בכלי רכב פלסטיני בצומת בית פוריק, בין ההתנחלויות איתמר והר ברכה שבשומרון. אליצור סיפר שירה אל טרנזיט כחול, שניסה, לטענתו, "להורידו מהכביש" ולפגוע בו.

אליצור המשיך בנסיעה והזעיק את כוחות הביטחון, כדי לחלצו. כוחות ביטחון והצלה איתרו בזירה את ג'בארה, שנהג בטרנזיט, כשהוא פצוע קשה מירי בראשו ובחזהו. דקות לאחר מכן מת ג'בארה מפצעיו, בדרך לבית החולים בשכם.

אחמד שתייה, בן כפרו של ג'בארה, שנסע גם הוא בטרנזיט, סיפר אתמול על שאירע: "סאאל החל לפנות ימינה כשכולנו הבחנו במתנחל בעל זקן, גבה קומה ושחום, שעמד במרכז הכביש ומאחוריו פיאסטה אדומה. סאאל חשב שהמתנחל זקוק לעזרה, האט את הרכב ואחר כך פתח את החלון ודיבר אתו (עם המתנחל) בעברית. לפתע כיוון המתנחל אם-16 לעברו. הנשק היה טעון והמתנחל ירה על סאאל כמה כדורים. צעקנו למתנחל שיבוא לעזור ושיזמין אמבולנס, אבל הוא אמר בעברית 'אינשאללה שימות'".

במשטרה טוענים כי אליצור שינה את גרסתו בחקירתו, לעומת הדיווח שמסר בראשית האירוע לכוחות הביטחון: "החשוד טען בתחילה שראה את הרכב הפלסטיני עוקף את מחסום צה"ל בבית פוריק. הרכב, לדבריו, החל לנסוע בקטע שבו אסורה נסיעה לפלסטינים ואז, כשיצא ממכוניתו וניגש לבדוק את הרכב, ניסה הנהג הפלסטיני לדרוס אותו", אמרו במשטרה.

ח"כ טיבי: "יש כאן מסר שאפשר להרוג פלסטיני ולנוח"

ח"כ אופיר פינס הביע תדהמה מההחלטה. בקול ישראל דווח כי הח"כ אמר שהוא מקווה שהמשטרה תערער על ההחלטה, ושציפה שהשופטת תורה לעצור את אליצור עד תום ההליכים.

ח"כ טיבי (חד"ש-תע"ל) יצא גם הוא בביקורת חריפה על החלטת השופטת. "החלטת השופטת תמוהה ומסוכנת. הסבריה מקוממים ויש בהם כדי להקל על מי שילחץ על ההדק ברצח הבא. יש כאן מסר שאפשר להרוג פלסטיני ולנוח בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully