וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד ליום כיפור: הרב אודי אשש מוסר ד"ש

עמית פוני

23.9.2004 / 21:43

הרב אודי אשש, מי שהיה שחקן קשוח בבית"ר של שנות ה-80 וה-90, מנצל את הבמה לבקש סליחה. רוני לוי, זוכר?

בית"ר ירושלים של פעם, זאת של ימ"קא ושבתות של בוץ בבלומפילד, היתה קבוצה מפחידה. מעבר לכשרון ברגליים של אוחנה, מלמיליאן, סמי מלכה וחנן אזולאי, ידעת שיש שני שחקנים איתם לא היית רוצה להפגש ביום רע - הקטר שלמה שירזי, והקצב אודי אשש. האחרון התפרסם בזכות משחקו הקשוח שהוליד את תקרית האשכים המפורסמת בבלומפילד, שם תפס למאמן מכבי חיפה, רוני לוי, את החבילה לעיני המצלמות - תמונה ששימשה את במאי 'משחק השבת' עליה השלום, לפתיח התוכנית כשברקע מתנגנת הנעימה המתוקה. אודי חזר מאז בתשובה, ואין מועד יותר מתאים מהימים הנוראים לגשת לחשבון נפש זריז.

שלום, אודי. כפרות עשית?

"כמובן. אני מעדיף לעשות כפרות על כסף ולא על תרנגול. מעבר לכך, אני מנצל את הימים הנוראים, ובמיוחד את עשרת ימי התשובה, כדי לפשפש במעשי, לחשוב במה הייתי טוב ובמה לא. להתכונן נפשית לשנה החדשה".

אתה חושב שבית"ר היתה משחקת בערב ראש-השנה כמו מכבי תל~אביב?

"אני יודע שיהדות מדברת ליו"ר הקבוצה יותר מאשר לממוצע, ואולי הוא היה מתנגד. לגבי אוהדים, נכון שהקהל של בית"ר מסורתי יותר, אבל מי שמרשה לעצמו לחלל שבת, אני מאמין שגם בראש-השנה היה מתפתה לראות כדורגל. אבל שלא תטעה, אנשים חושבים שראש-השנה יותר חשוב או קדוש, וזה לא נכון, האיסור לשחק בשבת הוא חמור יותר".

פעם היתה תנועה להעברת המשחקים לימי חול. מה קרה איתה?

"אני חושב שזה כבר לא מדבר לאף אחד, וחבל. כולם היו מרוויחים מכך שהיה נמנע חילול שבת המוני. בסך-הכל הם ביקשו לעזור לעם ישראל, אף אחד לא כופה לשמור שבת, רק שלא יחללו שבת בפרהסיה. זה בא מאהבת ישראל ולא מרצון לכפות על מישהו, אבל היום זה כבר לא עומד על הפרק".

אם תוזמן למשחק, ביום חול כמובן, תגיע?

"אני בקשר טוב עם אברהם לוי, אנחנו קרובים ואני אוהב אותו, אבל גם אם הוא יזמין אותי למשחק, אני לא אלך. קודם כל בגלל הקללות. מה שפעם היה נורמלי ורגיל עבורי, היום קשה לי לשמוע, וגם מבחינת הצניעות. איך שמסתובבים שם לא מתאים לי, ולכן הייתי מוותר".

ולסיום, ממי אתה רוצה לבקש סליחה?

"יום-כיפור זו הזדמנות לבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו. על עבירות שבין אדם לחברו המקום לא מכפר, ולכן אני אנצל את ההזדמנות לבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו ביודעין או שלא ביודעין. זה לא ריאלי לבקש מכל אחד ששיחקתי מולו, והרוב לא גרים בירושלים, אבל אני מקווה שזה יעבור דרך העיתון, ושיידעו שגם אני סולח על הכל במקרה שמישהו קילל אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully