וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוול: הפיצוץ בצפון קוריאה אינו גרעיני

רויטרס

12.9.2004 / 16:47

מזכיר המדינה טוען כי עדיין לא ידועה סיבת הפיצוץ, שהתרחש סמוך לבסיס טילים תת קרקעי בצפון קוריאה. אחת ההערכות: שריפה ביער

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, העריך היום כי הפיצוץ שהתרחש ביום חמישי בצפון קוריאה אינו גרעיני, אך ציין כי עדיין לא ברור מה גרם לו. "אין שום סימוכין לכך שמדובר בארוע גרעיני משום סוג שהוא, אך איננו בטוחים במה בדיוק מדובר. היו כמה פעילויות וכמה אתרים שעקבו אחר המתרחש בצפון קוריאה, אולם לא היו הוכחות כי המדינה מתכננת ניסוי גרעיני", אמר פאוול לרשת איי.בי.סי.

הפיצוץ אירע בסמוך לבסיס טילים תת קרקעי, שעל פי החשד שימש להעשרת אורניום. ממשלת דרום קוריאה מעריכה אף היא כי הפיצוץ אינו גרעיני, אך עדיין לא נמצא כל הסבר לפיצוץ. מקורות בלתי רשמיים בוושינגטון אמרו כי יתכן שמקור הפיצוץ הוא שריפה ביער סמוך לבסיס.

פטריית עשן בקוטר של 4 ק"מ

"ניו יורק טיימס" ושירות "הארץ" מוסיפים:

הפיצוץ העז אירע במחוז קים יונג ג'יק בצפון המדינה. בדיווחים נאמר כי הוא נראה חמור יותר מהפיצוץ שאירע באפריל בצפון קוריאה, כתוצאה מתאונת רכבות בה נהרגו לפחות 170 בני אדם. בסוכנות הידיעות הדרום-הקוריאנית "יונהאפ", שדיווחה היום לראשונה על הפיצוץ, נמסר כי באזור נוצרה פטריית עשן בקוטר ארבעה קילומטרים.

גורמים רשמיים בדרום קוריאה ובארה"ב אמרו הבוקר כי, הסבירות שמדובר בניסוי גרעיני היא נמוכה, אך בשלב זה לא ידוע מה גרם לפיצוץ וכל האפשרויות עדיין בבדיקה.

למרות שהמידע המודיעני שהתקבל בארה"ב נחשב למדאיג מספיק כדי להביאו בפני הנשיא ויועציו, גופי המודיעין בארה"ב חלוקים על כוונותיה של פיונגיאנג בתחום הנשק, כשם שנחלקו על הימצאו של נשק להשמדה המונית בעיראק. מדען בכיר שנחשף למידע החדש אמר כי הראיות "אינן חד משמעיות", אך מדאיגות.

ביום חמישי חגגה צפון קוריאה את יום השנה ה-56 להיווסדה.
אם יוכתר כהצלחה, ניסוי גרעיני שתערוך צפון קוריאה יסיים ויכוח שהחל לפני יותר מעשור באשר למלאי הנשק שמחזיקה פיונגיאנג. כמה פרשנים העריכו כי ניסוי גרעיני עלול להפר את מאזן הכוחות באסיה, ולהוביל למירוץ חימוש גרעיני באזור.

גורם בכיר אמר בסוף השבוע ש"סדרת ראיות מצביעות על פעילות שאנחנו מאמינים קשורה לניסוי", והוסיף שהסבירות לניסוי גרעיני עלתה באופן משמעותי בארבעת השבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully