וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: האדם שנעצר אינו עיזאת א-דורי

רויטרס

6.9.2004 / 14:44

משרד הפנים העיראקי הודיע כי יד ימינו של סדאם חוסיין לא נעצר, אלא אדם קרוב אליו. 7 חיילי ארה"ב נהרגו בפיגוע בפאלוג'ה

משרד הפנים העיראקי הוציא הודעה לפיה האדם שנעצר בחשד שהוא עיזאת איברהים א-דורי, יד ימינו של סדאם חוסיין, אינו א-דורי, אלא אדם קרוב אליו המבוקש גם הוא.

א-דורי היה סגנו של סדאם חוסיין כיו"ר מועצת משמרות המהפכה, והיה בעל בריתו הפוליטי במשך קרוב לארבעים שנה. הוא דורג שישי ב"חפיסת הקלפים" של המבוקשים ממשטר סדאם ("מלך תלתן"), והוא החבר הבכיר ביותר במשטר סדאם שטרם נלכד.

בכך הגיעה לסיומה עוד פרשה מביכה, שערערה עוד יותר את אמינות הממשלה העיראקית. אתמול הודיע דובר משרד ההגנה כי א-דורי נתפס על ידי המשמר הלאומי העיראקי, בחיפוי ארה"ב, בתום קרב עקוב מדם בעיר תיכרית, במהלכו נהרגו 70 איש ונתפסו 80. אולם זמן קצר לאחר מכן הודיעה ארה"ב כי אין לה כל מידע על מעצר שכזה, מפקד המשמר הלאומי באזור תיכרית הודיע כי כוחותיו לא השתתפו בשום קרב מהסוג שתואר בהודעה, ולבסוף הודיע שר ההגנה עצמו - זה שדוברו הצהיר על הלכידה מלכתחילה - כי הידיעה על לכידתו של א-דורי היא חסרת בסיס.

עוזר של ראש ממשלת עיראק טען במהלך הערב כי נערכת בדיקת ד.נ.א. כדי לברר אם האיש שנלכד הוא אכן א-דורי, וכעת מסתבר שהגיעה ההוכחה החותכת לכך שלא מדובר באותו אדם.

חברות תובלה בעיראק נכנעות לחוטפים

שבעה חיילים אמריקאים נהרגו היום בהתפוצצות מכונית תופת סמוך לשיירה של צבא ארה"ב בפאלוג'ה שבעיראק. במקום גפ נפצעו אנשים רבים. מצבא ארה"ב לא נמסרו עד כה פרטים נוספים על האירוע.

במקביל נוחלת הצלחה טקטיקת החטיפה של ארגוני המורדים בעיראק. שתי חברות תובלה - האחת טורקית, השנייה כווייתית - הודיעו כי יפסיקו את פעילותן בעיראק בתמורה לשחרור נהג טורקי שעבד בשירותן. הנהג נשלח על ידי חוטפיו לחופשי.

עוד דווח היום כי ארבעה נהגי משאית ירדנים, שנחטפו בעיראק, שוחררו על ידי חוטפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully