וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר "אני שונא את ישראל" - בראש מצעד הפזמונים המצרי

8.5.2001 / 15:13

קהיר גועשת סביב ויכוח על זכויות היוצרים על מילות שיר המשמיץ את ישראל ומהלל את שר החוץ מוסא; משורר מצרי טוען: הזמר הוא אנאפלבית ממעמד הפועלים - הוא גנב אותו ממני

ויכוח קולני מתנהל בקהיר באשר לזכויות היוצרים על מילות שיר המשמיץ את ישראל ומהלל את שר החוץ המצרי, עמרו מוסא, ואת מדיניותו קשת העורף כלפיה. שעבאן עבד אל רחים, זמר נשמה, הועלה ממעמד של זמר אלמוני לכוכב על במדינה, עם השיר "אני שונא את ישראל ואוהב את עמרו מוסא". השיר הפך את אל רחים, בן לילה, לגיבור מעמד הפועלים בקהיר.

המשורר עוואד בדאווי, אחד הפזמונאים המובילים במדינה, טוען כעת כי הוא טבע את צירוף המילים הקליט. "אני רוצה ליהנות מזכותי, להוכיח ששעבאן עבד אל רחים גנב את צירוף המילים והרעיון ועשה ממנו שיר", אמר בדאווי לכתב רויטרס. בדאווי, שהודיע על כוונתו לתבוע את שעבאן לדין בגין הפלגיאט, הוסיף כי הזמר הוא "זמר אנאלפבית ממעמד הפועלים". לפיכך, לדבריו, הוא לא יכול היה לחשוב על כתיבת שיר בנושא זה.

הוא סיפר כי השמיע את מילות השיר בפני קולגות באירוע מוסיקלי פרטי בחודש אוקטובר, בו נכח גם אל רחים. השיר הוקלט והתפרסם לקראת סוף השנה. דובר מטעמו של אל רחים הכחיש את הטענות. הוא אמר כי המלחין איסלאם ח'ליל, העובד בשיתוף עם הזמר, הוא שטבע את ההמנון הלאומי החדש. אחד מראשי הלשכה לצנזורה האמנותית במדינה העיד כי מילות השיר המקוריות היו "איני אוהב את ישראל", אך אל רחים תיבל את השורה במגע אישי.

למרות שהטלוויזיה המצרית מסרבת לשדר את השיר, המשלב מסר פוליטי חריף ולחן פופולרי, הוא ממשיך להתפשט לכל שכבות העם. דוברו של אל רחים סירב לנקוב בשיעור ההכנסות מהשיר, ואמר כי קשה לאמוד אותו בשל הפצתו בהקלטות פירטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully