וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנתחים כרתו איבר שגוי במקום את התוספתן

20.8.2004 / 8:05

החולה מת ביום שני בבי"ח רמב"ם, כמה שעות לאחר הניתוח. מנתיחת גופתו עולה כי לא הטעות גרמה למותו, אלא מחלת לב לא ידועה או דימום

נתיחת גופתו של חולה שמת לאחר ניתוח לכריתת התוספתן, מלמדת כי גם לאחר סיום הניתוח והתעוררות המנותח, נשאר התוספתן שלם בתוך גופו. כך דיווח אתמול הרופא המשפטי, פרופ' יהודה היס, לבית החולים רמב"ם בחיפה, בו טופל המנותח, ואיל שריף אבו אל הייג'א.

"מעריב" מדווח כי למרות השגיאה החמורה, מלמדת הנתיחה בבירור כי אין חשד שטעות המנתחים הביאה למותו של החולה, מאחר שהתוספתן נשאר שלם ולא התפוצץ בחלל הבטן, דבר שהיה עלול להביא לזיהום ולגרום למותו של החולה. כעת מעריכים כי מותו הפתאומי של אבו אל הייג'א נגרם כתוצאה ממחלת לב לא ידועה, דימום פנימי או סיבוך בעקבות ההרדמה.

אבו אל הייג'א, תושב תמרה בן 33, הגיע לבית החולים רמב"ם ביום שני והתלונן על כאבי בטן. הרופאים שבדקו אותו חשדו שמדובר בדלקת בתוספתן, המצריכה הסרתו. הצוות הכירורגי הסיר את האיבר שנראה לו כתוספתן, והעביר את המנותח למחלקת ההתאוששות. לאחר שהתעורר, שוחח אבו אל הייג'א עם רופאיו. הוא הועבר למחלקה הכירורגית, שם נמצא מת לאחר מספר שעות. אבו אל הייג'א היה אמור להישאר במחלקה מספר ימים נוספים עד לשחרורו.

מנהל בית החולים רמב"ם, פרופ' משה רווח, הסביר שהרופאים כרתו גוש דלקתי, שהיה ממוקם במקום בו היה אמור להיות התוספתן. פרופ' רווח הוסיף כי המנתחים היו משוכנעים שהגוש אותו כרתו, בו היתה דלקת חריפה, היה אכן התוספתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully