וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערוץ הראשון שידר חדשות מלפני שנתיים

צחי בירן

11.8.2004 / 13:24

אמש שודר מבזק מדצמבר 2002 המספר על תקרית חמורה במוצב טרמית. רשות השידור בתגובה מס' 1: "זה היה חלק מהסרט שהובא בשידור חוזר". רשות השידור בתגובה מס' 2: "סליחה, טעות"

יום שלישי 00:30 בלילה, מבזק חדשות בערוץ 1: "לפני זמן קצר אירע ניסיון פיגוע ליד מוצב טרמית ברצועת עזה. החיילים זיהו מחבל נושא מטען מתקרב וירו בו", לכאורה מדובר בדיווח מבהיל, בייחוד בערב בו מתפרסמות מסקנות התחקיר על מוצב נורית. במערכת החדשות בוואלה! הופתעו לשמוע את הדיווח, וכמייחסים אמינות גבוהה לחדשות ערוץ הראשון כמעט ושיגרנו את הידיעה לרשת. אלא שהמשך המבזק היה דרמאטי אפילו יותר: "שר הביטחון, שאול מופז, נפגש היום עם מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, ודן עימו בסוגיית תוקפנות החיזבאללה בלבנון...". שוב הופתעו העורכים, "האם יכול להיות שנמנמנו במשמרת הערב ולא ידענו על הפגישה?". בהמשך דווח על חקירת ח"כ איוב קרא ביחידה הארצית לחקירות הונאה. בדרך ליחא"ה אמנם נרשמים לאחרונה עומסי תנועה של אנשי ציבור, אבל בכל זאת, איך לא דווח על זה קודם?

ובכן, בדיקה קצרה בארכיון העלתה את האמת המביכה: הערוץ הראשון פשוט שידר אמש מבזק חדשות מלפני כשנתיים וחצי - דצמבר 2002, ליתר דיוק. הפאשלה אינה מסובכת לביאור: הערוץ הראשון נוהג לשדר מדי לילה רצועה ארוכה ומתמשכת של תוכניות מקוריות בשידורים חוזרים, החל מתוכניתו של יהורם גאון, דרך תוכניתה של מיכל זוארץ וכלה בתוכנית התחקירים מבט שני. אתמול, במסגרת שידור תוכנית מבט שני מדצמבר 2002 מישהו בערוץ הציבורי שכח, כנראה, להוריד בעריכה את מבזק החדשות שהופיע במקור במהלכה. למה הדבר דומה? לכך שבאמצע שידור חוזר של הסרט אסקימו לימון, ששודר בערב ה-4 בנובמבר 1995, תקבלו שוב את המבזק המבשר על כך שירו בראש הממשלה, יצחק רבין. נכון שלאורך כל הלילה מופיעה על מסך ערוץ 1 הכתובית "שידור חוזר", אבל היא קטנה מאוד, וכשאתה שומע על תקרית בטרמית, אתה לא בודק את שולי הפריים.

מילים אין ספור כבר נשפכו על איכות התכנים וההפקות של ערוץ 1, אז נתאפק. לא נזכיר גם את האגרה. העובדה שפאשלה מביכה כזאת מתרחשת דווקא בערוץ הציבורי השם דגש חזק על האקטואליה, מהווה תעודת עניות רצינית לקברניטיו המתהדרים בפרומו: "הערוץ הראשון - עושים טלוויזיה", ממחזרים טלוויזיה, יותר נכון.

מערוץ 1 נמסרה תגובה בהמשכים: תחילה התעקשה נציגה מדוברות רשות השידור כי "מדובר בסרט תיעודי שליקט מספר תוכניות מבט שני, והמבזק היה חלק אינטגרלי מהסרט". בתגובה מאוחרת יותר נמסר כי "הקלטת הבלתי ערוכה של לקט מבט שני נלקחה בטעות. אנו מתנצלים וכבר בימים הקרובים יופקו לקחים ויוצאו הנחיות ונהלים חדשים על מנת למנוע הישנות המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully