וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נשים קיימו הנקת מחאה ב"סטארבאקס"

רויטרס

11.8.2004 / 0:03

אמהות אמריקאיות מחו נגד רשת בתי הקפה האוסרת על הנקה בסניפיה. מחאה דומה גרמה לביטול תקנה זהה ברשת "ברגר קינג"

כמה עשרות אמהות מניקות בארה"ב קיימו בימים האחרונים מחאה מיוחדת נגד רשת בתי הקפה "סטארבאקס" והניקו את ילדיהן באמצע סניף הרשת בסיאטל. המניקות ביקשו למחות נגד תקנה שתוקנה ברשת, שאוסרת לקיים בסניפיה את פעולת ההאכלה הטבעית.

לורי צ'ארקודיאן, שארגנה את הפעולה, אמרה אתמול כי רעיון המחאה עלה אצלה אחרי שביקשה להאכיל את בתה בת ה-15 חודש בסניף הרשת במרילנד אך עובד המקום דרש ממנה לכסות את עצמה בשמיכה או להעביר את ההאכלה לשירותים. צ'ארקודיאן הזועמת הגיעה עד סגן הנשיא האזורי של הרשת והצליחה לשכנעו להכיר בחוק מקומי המתיר את ההנקה במקומות ציבוריים.

דובר מטעם סטארבאקס הסביר כי הרשת התנצלה במהירות על "הניסיון השלילי שחוותה המתלוננת". עובדי הרשת במדינת מרילנד תודרכו כי החוק מחייב אותם להתיר לאמהות להניק במקום. עם זאת, הרשת נמנעה עד כה לאפשר את ההנקה בכלל סניפיה ברחבי ארה"ב, 5,882 במספר. דובר סטארבאקס ציין בתגובה כי לרשת אין מדיניות גורפת נגד ההנקה.

רשת המזון המהיר "ברגר קינג" אימצה בשנה שעברה מדיניות המתירה הנקה בסניפיה, אחרי שמחאה דומה בוצעה במדינת יוטה. כ-20 מדינות בארה"ב כבר חוקקו חוקים המגינים על זכותן של אמהות להניק את ילדיהן בציבור. צ'ארקודיאן מקווה כי בעתיד כל המדינות בארה"ב יעגנו בחוק את הזכות הטבעית הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully