וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסודני: ישראל אשמה במשבר בדרפור

8.8.2004 / 15:46

לדבריו, מנהיגים מדרפור מבקרים בישראל בקביעות. המורדים: זה ניסיון לגייס המסלמים נגדנו. משרד החוץ לא מגיב

שר החוץ של סודן, מוסטפה איסמעיל, מאשים את ישראל באחריות להסלמה בחבל דרפור שבמערב המדינה. בקול ישראל דווח כי לדברי איסמעיל בפתיחת פסגת הליגה הערבית בקהיר, ישראל מתערבת בנעשה באזור באמצעות הנציגות שלה באריתראה, ואף משגרת משלחות לדרפור. חרטום ביקשה מחברות הליגה הערבית לפעול כדי למנוע את גינוי סודן באו"ם.

ב"הארץ" דווח כי איסמעיל טוען עוד, שמנהיגי קבוצת מורדים שמוצאה במחוז דרפור מבקרים באופן קבוע בישראל, ויוצרים קשרים עם ישראל הגורמים לפיצול בשורות המורדים. דובר מטעם קבוצת המורדים הכחיש את הטענה, ואמר שמטרתה לגייס את דעת הקהל המוסלמית נגדם. במשרד החוץ בירושלים לא הגיבו על טענות השר הסודני.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ממשלת סודן ושני ארגוני המורדים בחבל דארפור שבמערב המדינה הסכימו לקיים שיחות שלום באבוג'ה, בירת ניגריה ב-23 באוגוסט.

דובר איחוד המדינות האפריקאיות, אדם ת'יאם, אמר כי יו"ר הארגון, נשיא ניגריה אולסגון אובסאנג'ו, יתווך בשיחות בין ממשלת סודן, התנועה לצדק ושוויון (ג'יי.אי.אם) וצבא השחרור הסודני (אס.אל.איי).

שתי קבוצות המורדים נלחמות בכוחות הממשלה, ובמיליציות הנתמכות על ידה, מזה 19 חודשים. הלחימה בחבל דארפור, ופשיטות של מיליציות הג'נג'וויד הערביות, גרמו לעקירת למעלה ממיליון איש מבתיהם וחוללו משבר הומינטרי שהאו"ם הגדיר כקשה ביותר הקיים כיום בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully