וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנון מילצ'ן רוכש 50% מיבוא הרכב של מכשירי תנועה תמורת 20 מיליון דולר

יורם גביזון

18.7.2004 / 20:36

התמורה עשויה לצמוח עד 40 מיליון דולר בכפוף להשגת יעדי רווחיות על ידי מכשירי תנועה; ניהול החברה, יבואנית מכוניות סוזוקי, קרייזלר ופורש, יישאר בידי צבי נטע



מפיק הסרטים ארנון מילצ'ן רוכש 50% מפעילות יבוא הרכב של חברת מכשירי תנועה שבשליטת צבי נטע. ניהול מכשירי תנועה יישאר בידיו של צבי נטע. מילצ'ן ישלם מיידית 20 מיליון דולר עבור מניותיה של מכשירי תנועה, העוסקת ביבוא מכוניות סוזוקי, קרייזלר ופורש. התמורה עשויה לצמוח עד 40 מיליון דולר בכפוף להשגת יעדי רווחיות על ידי מכשירי תנועה.



העסקה אינה כוללת את הפעילות של ייצור ג'יפ סופה באמצעות חברת תעשיות רכב נצרת ולא את הנדל"ן שבבעלות החברה, ואינו משרת את סוכנות הרכב כמו משרדים ואולמות תצוגה. העסקה משקפת שווי של 40 עד 80 מיליון דולר לפעילות יבוא הרכב של מכשירי תנועה, זאת לעומת שווי של 600 מיליון דולר לפיו נסחרת חברת דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, ושווי של 285 מיליון דולר שלפיו רכשה משפחת חרל"פ ביוני 2003 את מניותיו של ישראל שטוקמן (11.2%) בחברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, יונדאי ומרצדס.



השווי הנמוך יחסית של העסקה משקף את נתח השוק הקטן יחסית - 3.4% - של מכשירי תנועה משוק הרכב בהשוואה לנתח של דלק רכב, שהגיע ביוני 2004 ל-27%.

ארנון מילצ'ן הוא אחד ממפיקי הסרטים הבולטים בהוליווד. הוא הפיק בין היתר את הסרטים "אשה יפה", ו"סודות אל.איי". מילצ'ן מנהל בימים אלו מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברת רשת שהיא אחת מ3 הזכייניות בערוץ 2. הונו של מילצ'ן נאמד על ידי המגזין "פורבס" ב1.1 מיליארד דולר. מילצ'ן יוצג על ידי עו"ד שי פינס ואמנון שורק ממשרד המבורגר עברון. צבי נטע יוצג על ידי עו"ד צלי שוילי ממשרד חיים צדוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully