וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 מהרובים שנגנבו מהנשקיה של מנרה נמכרו לשוטר פלסטיני

2.5.2001 / 18:14

כך עולה מכתב האישום שהוגש נגד ז'אן אלרז המואשם מרציחת יצחק קברטץ ומכירת נשק לערבים; הרובים נמכרו תמורת 342 אלף שקל; בשתי עסקאות קודמות נמכרו 41 רובים לאיש כוח 17

18 מהרובים שנגנבו ממחסן הנשק של קיבוץ מנרה לפני כחודש וחצי נמכרו לפני כשבועיים תמורת 342 אלף שקל לאדם המשתייך למערך המשטרה הפלסטינית. כך עולה מהמסמכים בכתב האישום שהוגש היום נגד ז'אן אלרז החשוד ברצח רכז הביטחון של הקיבוץ, יצחק קברטץ, ובמכירת נשק לערבים.

לפני כן התבצעו שתי עסקאות של מכירת רובים זמן קצר לאחר רציחתו של קברטץ. בעסקאות אלה נרכשו 41 רובים בידי איש כוח 17.

כתב האישום נגד אלרז, שהוגש היום בבית המשפט המחוזי בנצרת, כולל אשמת רצח וגניבת כלי הנשק של הקיבוץ ומכירתם לגורמים ערבים. סעיף נוסף שהוסף לכתב האישום הוא ניסיון בריחה ממעצר, לאחר שהתגלה כי אלרז תכנן לברוח מבית החולים בו אושפז לבדיקות פסיכיאטריות. אלרז נמצא כשיר לעמוד לדין אחרי הבדיקות שעבר, למרות ניסיונותיו לטעון אחרת. החשוד טען כי במהלך שירותו הצבאי חיסל יותר מ-80 בני אדם, מעשים שפגעו לטענתו במצבו הנפשי.

בשבוע שעבר הוגש כתב האישום נגד שלושת האחים אבו בכר, והחשוד עאוני ריפעאי על גניבת כלי הנשק מהקיבוץ ומכירתם ברשות הפלסטינית. ארבעת החשודים לא הואשמו בסיוע לרצח, כפי שתוכנן תחילה.

בכתב האישום נגדם צויין כי הקשר בין אלרז לבין הארבעה החל ב-95' כשהציע לאחד מהם למכור נשק ברשות הפלסטינית. ז'אן אלרז החזיק במקום מחבוא על יד ביתו תשעה כלי נשק שגנב ממקומות שונים.

המעשה תוכנן ארבעה חודשים מראש

כתב האישום נגד אלרז מציין כי הוא תיכנן את רעיון גניבת הנשק מנשקיית מנרה וגנב לצורך זה את המפתחות אליה. ארבעה חודשים לפני המעשה שותף מחמוד אבו בכר ברעיון, אך רציחתו של יצחק קברטץ הוסתרה משותפיו של אלרז. פרקליטו של אלרז מתכנן לטעון כי קברטץ נורה בטעות על ידי אלרז במהלך ויכוח שפרץ ביניהם. גרסת ההגנה עומדת בסתירה מוחלטת לכתב האישום, המאשים את אלרז ברצח בכוונת תחילה.

גופתו של יצחק קברטץ נמצאה ב-19 במרץ, לאחר שנעדר במשך סוף השבוע מביתו בקיבוץ מנרה. אלרז, החשוד ברצח, נעצר מספר ימים אחר כך. אלרז הוא בעל עבר ביטחוני עשיר של שירות ביחידות מודיעין מסווגות וביחידה לאבטחת אישים של השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully