וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג בכיר בחמאס שהתבצר בחברון

16.7.2004 / 0:02

זאת לאחר חילופי אש עם חמושים שניסו להגן עליו. קסאם נורה לעבר ישראל. מטען גדול נמצא בגבול מצרים. אתמול סוכל פיגוע התאבדות

צה"ל הרג אמש מבוקש בכיר בחמאס בחברון. ההרוג הוא מאלכ נאצר א-דין. מוקדם יותר כיתר צה"ל את הבית בחברון בו התבצר א-דין, ונערך קרב יריות בין חיילי צה"ל לחמושים פלסטיניים. לא דווח על נפגעים נוספים.

בגלי צה"ל דווח כי טיל קסאם נורה אתמול בערב לעבר שטח ישראלי מצפון לרצועת עזה. כוחות הביטחון מנסים לאתר את מקום נפילת הטיל.

מוקדם יותר אתמול מצאו כוחות הביטחון מטען גדול במשקל עשרות קילוגרמים בגבול ישראל-מצרים. סמוך למטען נמצא גם רובה קלאצ'ניקוב. המטען פוצץ באופן מבוקר ולא היו נפגעים או נזק.

פקקי התנועה השתלמו לבסוף

כוחות הביטחון הצליחו לסכל שלשום פיגוע התאבדות שהיה אמור להתבצע היום באחת מערי השרון. אתמול הותר לפרסום כי צה"ל והשב"כ עצרו אמש בכפר מסחה את המחבל המתאבד, אחמד בושקר, בן 17 משכם, ואת מסיעו.

כוחות הביטחון העלו שלשום את רמת הכוננות לאחר שפלסטיני שנעצר השבוע בשכם סיפר לחוקריו שהלין את המחבל המתאבד ואת מסיעו, ומסר פרטים על הפיגוע המתוכנן. בעקבות המידע הוצבו מחסומים רבים בכבישים, שגרמו לפקקי תנועה כבדים.

שלשום בערב נעצרו השניים בכפר מסחה, על ציר חוצה שומרון, בו הסתתרו. הם היו אמורים לקבל היום את חגורת הנפץ שהוסתרה בתוך כורסה והיתה אמורה להגיע במשלוח רהיטים במשאית.

בגלי צה"ל דווח כי כוחות הביטחון החלו בחיפושים אחר החגורה, ואמש היא התפוצצה בכפר עומרין סמוך לשכם. לא ברור אם החגורה פוצצה על ידי מפעילי החוליה, שהבינו שהמחבל ומסיעו נעצרו, או שמדובר בתקלה טכנית. נהג המשאית שהיה אמור להעביר את המשלוח נעצר אף הוא.

בקול ישראל דווח כי מי שהפעיל את החוליה היו גורמים בתנזים ובחיזבאללה, המגביר לאחרונה מעורבותו בפעילות הטרור בשטחים, במיוחד באזור שכם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully