וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ליאור ליובין עובר למריופול האוקראינית

אריה ליבנת

16.7.2004 / 8:18

הפועל ת"א תיפרד מהרכז תמורת פיצוי כספי. ליובין: "כואב לי לעזוב". גוסינסקי דורש מהרוכשים לכסות גירעונות עבר

הליגה הישראלית ממשיכה להתרוקן מכוכבים מקומיים. ליאור ליובין חתם ביום חמישי בשורות אלופת אוקראינה, אזומאש מריופול לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. שכרו מוערך ב-270 אלף דולר לעונה, אולם עקב היעדר אמנת מס בין ישראל לאוקראינה, ישלם ליובין מס על שכרו, בישראל, מס שעומד על כ-50%.

העזיבה של ליובין הוא עוד מסמר בארון של הפועל ת"א. ליובין חתם בקיץ שעבר על חוזה לשלוש עונות בהפועל ת"א. ההחלטה של ולדימיר גוסינסקי להפסיק לתמוך בקבוצה, הביאה את נציגו בישראל מארק מאירסון לאפשר לליובין לעזוב. מריופול סיכמה עם הפועל ת"א את גובה הפיצוי. מאירסון אמר אתמול: "ליאור שחקן נפלא, ספורטאי אמיתי והוא ראוי לפרוש כנפיים ולהתקדם".

אזומאש מריופול היא כוח עולה נוסף בכדורסל המזרח אירופי. לפני שלוש שנים החליט אלכסנדר סאבצ'וק, נשיא מיפעל למכונות גדול באוקראינה, לאמץ את קבוצת הכדורסל של מריופול. לפני שנתיים הגיעה הקבוצה לפיינל-פור של הצ'לנג' קאפ. בעונה שעברה היא עלתה לשמינית גמר היורופליג.

גם העונה היא תשתתף ביורופליג, רק שהפעם המטרה שלה לדברי המנג'ר סרגיי נולניקוב, "להגיע לפחות לפיינל-פור". בעונה שלאחר מכן הקבוצה תעבור ליול"ב קאפ, במטרה להגיע ליורוליג. מריופול זכתה באליפות אוקראינה בשנתיים האחרונות. האולם המקומי מכיל 2000 מקומות ישיבה. כרגע בונים אולם שיכיל 5,000 מקומות.

את הקבוצה ימשיך להדריך אנדריי פוחיז'יירוב. בכוונת הקבוצה להחתים בקרוב את הגארד של נבחרת צרפת, אלאן דיגאבו ואת הזרים ג'לאני מקוי ששיחק בעבר בקליוולנד ורשארד טאקר ששיחק באוסטרליה.

מריופול ממוקמת בדרום מזרח אוקראינה, ליד ים אזוב, בחלק שקרוב לטורקיה. בעיר מתגוררים חצי מיליון איש.

מערכת וואלה! מוסיפה את תגובתו של ליובין ל"חדשות הספורט": "זה הפתיע אותי, חיכיתי להפועל ת"א ופתאום הגיעה ההצעה, אני עדיין לא מעכל. העובדה שהפועל הסכימה לשחרר אותי אומרת משהו, לי מאוד כואב כי מאוד נהניתי בעונה הזו עם הפועל, הדברים לא תלויים בי, אני מצטער".

גוסינסקי דורש מהרוכשים העתידיים לכסות גירעונות עבר

בהפועל תל אביב ממשיכים להתכונן להעברת הקבוצה מידיו של ולדימיר גוסינסקי. קבוצת שאול אייזנברג ואשר סטולר וקבוצת אברהם פלדה הבטיחו למארק מאירסון, נציגו של גוסינסקי, כי יעמדו בהתחייבויות של הפועל תל אביב לעונה הבאה. בהתחייבויות אלה נכללים חוזיהם של מתן נאור ואור איתן.

המחלוקת בין הצדדים מתייחסת לחובות עבר מהשנים האחרונות. גוסינסקי דורש שהמפעילים החדשים יכסו את החובות, קבוצות הרוכשים אינן מסכימות. גוסינסקי גם דורש מהרוכשים להציג ערבויות לתקציב בעונה הבאה, מחשש שבעוד שנה ייאלץ לכסות גירעונות אם יהיו.

אברהם פלדה עדיין לא החליט אם לחזור לנהל את הפועל תל אביב, 12 שנה מאז עזב את הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully