וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקאי עזב את צפון קוריאה אחרי 40 שנה

רויטרס

13.7.2004 / 12:30

צ'ארלס ג'נקינס נחשד בעריקה למדינה הקומוניסטית בשנת 1965, אך משפחתו טוענת שנחטף. בשבוע האחרון התאחד עם אשתו היפנית, ושוחח לראשונה מזה 40 שנה עם בן משפחה בארה"ב

אחרי 40 שנה בצפון קוריאה, יצא לראשונה צ'ארלס רוברט ג'נקינס, חייל אמריקאי לשעבר, את גבולות המדינה, ונפגש עם אשתו היפנית לאחר שנתיים של פרידה. עיתון ביפן מדווח כי בנוסף לאיחוד עם אשתו, קיים ג'נקינס ביום ראשון שיחה ראשונה מאז 1965 עם בני משפחה מארה"ב.

נסיבות הגעתו של סמל ג'נקינס, יליד צפון קרוליינה בן 64, לצפון קוריאה, שנויות עד היום במחלוקת. הפרטים עליהם יש הסכמה הם שבשנת 1965 הוא הוביל פטרול לילי בגבול שבין שתי הקוריאות, ואז עזב את חייליו כדי לבדוק רעש חשוד. הממשל האמריקאי מתייחס מאז אל ג'נקינס כאל עריק, אך משפחתו טוענת כי הוא נחטף על ידי סוכנים קוריאנים ומוחו נשטף. למרות טענת החפות, הגישה המשפחה בקשת חנינה בעניינו מהממשל.

אשתו של ג'נקינס, היטומי סוגה בת ה-45, נחטפה מיפן ב-1978 על ידי סוכנים צפון קוריאנים, ופגשה את ג'נקינס במדינה הקומוניסטית בעת שהיה המורה שלה לאנגלית. היטומי עזבה את צפון קוריאה לפני כשנתיים עם ארבעה יפנים אחרים שנחטפו למדינה. ג'נקינס רצה גם הוא לעזוב ליפן עם אשתו ושתי בנותיהם, אך הוא חשש שיפן תיאלץ להסגיר אותו לארה"ב, שם הוא יישפט על עריקה. בשל כך סייעה ממשלת יפן לזוג למצוא מדינה שלישית, לה אין הסכם הסגרה עם וושינגטון, שם יוכלו להתאחד. בני הזוג בחרו באינדונזיה.

שיחת הטלפון המפתיעה, בת ה-30 דקות, שהתקיימה ביום ראשון בין אינדונזיה לארה"ב, נערכה כאשר בני הזוג ובנותיהם סעדו ארוחת ערב עם השגריר היפני באינדונזיה. הסמל לשעבר בצבא ארה"ב, אמר כי שיחת הטלפון היתה מבחינתו הפתעה גדולה, ועל פי הדיווח בעיתון היפני, הוא היה מאוד מסופק מכך.

לא ברור עדיין עם מי מבני משפחתו דיבר ג'נקינס. שני השמות שעלו הם אחיינו ג'יימס היימן ואמו בת ה-91, פטי קספר ג'נקינס. אשתו של היימן, שירלי, אמרה כי בעלה לא היה עד כה בקשר עם ג'נקינס. "אני יודעת שג'יימס רוצה לדבר איתו", הוסיפה, "ואנחנו מנסים ליצור קשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully