וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מפקד מחסום שהתעלל בפלסטינים

4.7.2004 / 7:16

הסמל צולם מכה פלסטינים במחסום ליד שכם ומנפץ זגוגיות של מוניות. חבריו: הוא התריע שהוא לא מתפקד. קורס בצה"ל למפקדי מחסומים

מקרה חמור של התעללות בפלסטינים מצד מפקד מחסום בצה"ל נחשף הבוקר בקול ישראל. על פי הדיווח, סמל שפיקד על מחסום חווארה בשכם נעצר בחשד שהיכה פלסטינים וניפץ זגוגיות של מכוניות פלסטיניות. מדובר במחסום קשה ומורכב, המאוייש בידי מפקד וחמישה חיילים, ולפני חשיפת המקרים התקבלו דיווחים ואזהרות כי המפקד אינו עומד בדרישות התפקיד.

לפני כחמישה חודשים הגיע למחסום צוות של חיל החינוך שצילם את צוות המחסום וקיים עמם שיחות. החיילים ידעו כי הם מצולמים. בסרט הווידאו נראה מפקד המחסום מכה פלסטיני בפניו ובועט בו לעיני אשתו ושני ילדיו. במקרה אחר הוא נראה מכה באגרופים וסוטר לפלסטיני כבול באזיקים בשטח, ולאחר מכן לוקח אותו לאוהל ושם ממשיך להכותו. עוד נראה המפקד מנפץ ברובהו זגוגיות של מוניות פלסטיניות.

"לא יכולתי לשלוט בעצמי. זו הדרך היחידה שבה אני מצליח להשתלט על המחסום", אמר למצלמה המפקד, שהועבר פעם אחת מתפקידו כמפקד המחסום, אך הוחזר.

חודשיים לאחר מכן זומן מפקד המחסום אל המג"ד שלו, שהקריא בפניו את המתועד בצילומים. "אינך ראוי להיות לוחם", אמר לו המג"ד והוסיף: "אינך ראוי לחבוש את הכומתה ואת הדרגות, ואינך ראוי לפקד על חיילים". מפקד המחסום פרץ בבכי.

לאחר חקירת מצ"ח נעצר מפקד המחסום בשבוע שעבר. חבריו אומרים כי בני משפחתו אינם יודעים על המעצר. לדבריהם, הוא היה במצב נפשי קשה ועבר תקופה קשה. "אנחנו התרענו וגם הוא התריע שהוא לא מתפקד ומאבד שליטה", אמרו.

בהקשר זה יש לציין כי צה"ל הנהיג לאחרונה קורס חדש – קורס מפקדי מחסומים. לדברי גורמים צבאיים, הקורס נועד לתת יכולות טובות יותר למפקדי מחסומים. בנוסף, שופרו הליכי החניכה והבקרה של המפקדים. בנוסף, הוצאה הנחיה חדשה לפיה יהיה מפקד מחסום חווארה קצין ולא סמל. לדברי הגורמים, למרות התפקיד הקשה מצפה צה"ל ממפקדיו רמה ערכית גבוהה ומטפל ביד קשה במקרים החריגים. מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות חקירת מצ"ח הועבר החייל הנדון מתפקידו, וכי צה"ל מודע לקשיים ולבעיות הניצבים בפני מפקדי מחסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully