וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצב נגד הגדר בפסטיבל רוק בדנמרק

2.7.2004 / 23:57

עמותת צדקה דנית הציבה דגם ענק של גדר ההפרדה בפסטיבל הרוק ההמוני רוסקילדה, בו משתתפים 75 אלף איש ואמנים מובילים מהעולם

דגם ענק בגובה שמונה מטרים של גדר ההפרדה בשטחים הוצב בפסטיבל הרוק רוסקילדה בדנמרק, במחאה על בניית הגדר ועל מדיניות ישראל בשטחים. רוסקילדה הוא פסטיבל ענק, המושך 75 אלף צופים והופעות של אמנים מהשורה הראשונה בעולם, כגון אבריל לאביין, דיזי ראסקל, הפיקסיז, סליפנוט ודייויד בואי (שנאלץ לפרוש בשל פציעת כתף).

באתר הבי.בי.סי דווח כי את הדגם בנתה עמותת הצדקה "דן צ'רץ' אייד", והוא נושא את הכיתוב "עשו שלום, לא חומות". הדגם גרר מחאות מצד השגרירות הישראלית בקופנהאגן, כמו גם מצד מפלגת העם הימנית בדנמרק, המחזיקה כרגע בשלטון. לדבריהם, העמותה מערבת פוליטיקה בעבודת הצדקה שלה.

דובר העמותה אמר בתגובה "נקטנו בעמדה פוליטית, אולם איננו מתנגדים לקיומה של ישראל. עלינו להגיב, מפני שהחומה הזו גוררת השלכות רציניות מאד מבחינה הומניטרית עבור הפלסטינים שאדמתם הוחרמה", אמר.

באתר האינטרנט שלה כללה העמותה גם עמוד המזהיר את הקוראים מפני רכישת תוצרת חקלאית שמקורה בהתנחלויות, ומסביר כי תוצרת זו נמכרת תחת הכיתוב "תוצרת ישראל" (Made in Israel) ולכן קשה להבדיל בינה לבין תוצרת שמקורה במדינת ישראל עצמה. לדברי האתר, מכירת תוצרת ההתנחלויות בדרך זו מהווה הפרה של הסכמי ישראל עם האיחוד האירופי. עוד אומר האתר כי ההתנחלויות הן "אחד המכשולים החמורים ביותר לשלום במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully