וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרוד לב נגד גלגל"צ

9.6.2004 / 11:01

המוזיקאי הוותיק מצטרף למאבק המתרחב בתחנה הצבאית עם שיר מחאה זועם במיוחד: "רובוטים במדים"

נראה כאילו המאבק בגלגל"צ תופס תאוצה והופך למרי של ממש. אחרי העמות המילולי בין מנהל התחנה, אלדד קובלנץ לבין שאול מזרחי מנהל מועדון הבארבי ב"תיק תקשורת", מצטרף המוזיקאי נמרוד לב למלחמה בתחנה עם שיר חדש. לב וחברי ההרכב שעובד איתו אר.בי.אס (יניב שנק ואורית) הוציאו סינגל חדש שיוצא בצורה בוטה נגד הדיקטטורה המוזיקלית שמשליטה התחנה המואזנת. השיר מאשים את התחנה בצנזורה וקובע: "תחנה של הצבא מעלימה שירים, מעלה זמרים מוחקת אחרים.... יושבת חבורה של רובוטים במדים, וקובעת למדינה שלמה מה היא שומעת ומה לא, וכל זה על חשבון משלם המיסים".

שירם של לב וחבורתו ייצא היום להפצה ומתוכנן להגיע לכל תחנות הרדיו, לרמטכ"ל, לקצין חינוך ראשי ולשרי הממשלה הרלבנטים. בשיר מאוזכרת שורה נרחבת של מוזיקאים ישראלים שלדברי השיר נעלמו:

"איפה איגי וקסמן? איפה?,
גם ליובל לבד ולשלומי לא נתנו, ולג'וני
איפה טל גורדון? בטלוויזיה
אביבה אבידן, אבי ביטר, אסטרל פרוג'קשן,
איפה יפעת בן דרור והדרה,
מה עם איזבו, סי היימן, קורין אלאל, שי עמר, שי להב, מירב לוין, אסתר שמיר
המשחק מכור מראש"

לאחרונה חוזרות ומתרבות התלונות נגד גלגל"צ. את המאבק המתחדש מוביל מזרחי, הבעלים של חברת התקליטים "בארבי רקורדס" שמפיצה, בין היתר, את אלבומם החדש והמפורגן של להקת אלג'יר. מזרחי שלח מכתב זועם לקובלנץ עקב ההחלטה להסיר את שירם של אלג'יר "קיטש" מהפלייליסט: "פעם נוספת הוכח לנו כי בגלגל"צ לא מתייאשים מלהיות גאוני בינוניות, מלכי פופוליזם ואבסורד, עם צוות עורכים הנכנעים לכרישים. צר לנו, אך כלייבל קטן, אנחנו עדיין לא מוכנים להיכנע למדיניות הקאוורים רק בכדי להישמע בתחנתכם, או לצרף את האמנים של הלייבל לכוכב נולד בכדי שנקבל משבצת קטנה בהשמעות, שנקבל התייחסות".

מזרחי, הטוען שתחנת השידור הצבאית מתעלמת ממוזיקה ישראלית באופן שיטתי, סיים את מכתבו במשפט: "בפן האישי צר לי אך נותר לי רק לומר כי אני סולד ובז לכם גלגל"צ על היותכם כאלה". קובלנץ, הגיב בטענה משלו, לפיה בחודשים האחרונים לא היה אלבום ישראלי שלא זכה להתייחסות בתחנתו.

נמרוד לב זכה לידה המפנקת של גלגל"צ כשהוציא את הלהיט, שכמו אחרים הפך למאוס, "זה כל הקסם". לאחר שפנה לב לכיוונים פחות מיינסטרימים בקריירה, נעלם מתודעת המאזינים. בשיחה עם וואלה! תרבות הסביר לב: "הוצאנו את השיר בתקווה שזה יעשה שינוי, שהאנשים בגלגל"צ יקשיבו ללב שלהם [...] זו תחנת המוזיקה הארצית היחידה שממומנת על ידי הממשלה אין לה פרסומות, אין תחרות, משוחררת ממגבלות ז'אנר כמו רשת ג'. היא ברירת המחדל למי שרוצה לשמוע מוזיקה בלי מלל ובלי פרסומות. וזה הכוח שלה".

היום מתוכננת להיערך בתחנה ישיבת הפלייליסט השבועית בה נקבע איזה שירים ישודרו. מעניין האם שירו של לב המכיל את השורה "הפלייסליסט אפלייה, השיטה מאפיונר", יזכה להיכנס לרשימה. לב, מצדו לא מוטרד: "אני לא יודע ולא אכפת לי, אנחנו מוציאים שיר פעם ראשונה מזה הרבה זמן עם תחושה טובה, שלא מלווה במתח של להיכנס או לא לפלייליסט, לצערנו אומנים התחילו ליצור על פי תכתיבי גלגל"צ. כולם נמצאים במקום הזה, במודע או לא במודע. אף אומן לא רוצה ליצור למגירה אלא להגיע לגלגל"צ, וגלגל"צ יושבת על השסתום ועושה את זה בצורה לא הוגנת ולא משיקולים נכונים. הם נוהגים בחוסר אחראיות ערכית חינוכית ותרבותית".

מגלגל"צ נמסר בתגובה כי "התחנה מכבדת כל יוצר באשר הוא, גם אם דבריו מכילים ביקורת כלפיה. כל תחנת רדיו רשאית לקבוע לעצמה קו מוזיקלי אשר יאפיין אותה. גם גלגל"צ היא תחנת רדיו. כל רשימת האומנים המופיעה בשיר של נמרוד לב והרכב אר.בי.אס הושמעה ומושמעת בגלגל"צ בהתאם לשיקולים מקצועיים של צוות העורכים, כמקובל בכלי תקשורת אחרים. אין ספק כי התמהיל המוזיקלי של גלגלצ הוכיח את עצמו ובא לידי ביטוי בהאזנה הגבוהה לה זוכה התחנה".

בתחנה הביעו תמיהה באשר לפרסום מילות השיר בתקשורת טרם הגעתו אל תחנות הרדיו. לדבריהם הדבר "מעלה את התהייה המתבקשת האם מדובר בגימיק פרסומי?". עוד הבהירו אנשי התחנה הצבאית כי "גלגל"צ תשמח לקבל את הסינגל החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully