וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא בישראל לקראת יום העצמאות

24.4.2001 / 6:55

היערכות ענק במערכת הביטחון למניעת פיגועים במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות; אלפי שוטרים וחיילים נפרשים ברחבי הארץ; המפכ"ל: יהיו עוד פיגועים; חשש: אנשי בן לאדן חדרו לשטחים

היערכות חסרת תקדים במערכת הביטחון לקראת יום העצמאות ה-53 של מדינת ישראל. אלפי שוטרים וחיילים מתפרשים החל מהבוקר בכל רחבי הארץ. החיילים יתגברו מחסומים בכבישים ותתוגבר הפעילות נגד פלסטינים השוהים באופן בלתי חוקי בתוך תחומי ישראל.

"זהו מצב מיוחד שמעולם לא עמדנו בפניו קודם לכן. נעשה הכל על מנת שעם ישראל יוכל לחגוג ולשמוח", אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי. לדברי המפכ"ל "הציבור צריך לדעת את האמת: יהיו עוד פיגועים". גם השר לביטחון הפנים, עוזי לנדאו, ציין את הנסיבות המיוחדות בהן נחגג יום העצמאות, אך קרא לציבור לצאת ולחגוג. "לא נהיה אסירים בביתנו", אמר.

קצין בכיר באמ"ן העריך אתמול בפני ועדת החוץ והביטחון כי הטרור טרם הגיע לשיאו. לדבריו אנשי הג'יהאד האיסלמי והחמאס נהנים "מעצימת עין של הרשות הפלסטינית ומתמיכה ציבורית רחבה". גורם ביטחוני אחר ציין כי ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, אין יכולת להגיע להסכם שלום עם ישראל. לדברי המקור הביטחוני, דעותיו של ערפאת על ישראל לא השתנו מאז שנות ה-60.

הגורם ציין כי ערפאת שולט בשטח, אולם כשהוא הבין שהאמריקאים מתרחקים ממנו הוא הפסיק מיד את ירי המרגמות, והוריד את רמת האלימות. עוד אמר המקור הביטחוני, כי סוריה מנסה להימנע מעימות עם ישראל, מכיוון שהיא נמצאת בנחיתות אסטרטגית. לכן, לדבריו, היא לא הגיבה על הפצצת המכ"ם שלה בלבנון, על ידי ישראל.

לעומת זאת, לראשונה מאז פרוץ האינתיפאדה הביע אתמול ערפאת התנגדות לפיגועים. בתגובה לפיגוע אתמול באור יהודה אמר ערפאת כי "אנו מתנגדים לכל פעולה שמטרתה לפגוע באזרחים פלסטינים או ישראלים".

בתוך כך עצרו אמש כוחות הביטחון במעבר רפיח עורך דין פלסטיני, החשוד בקשר לארגון המחבלים של הטרוריסט הסעודי אוסאמה בן לאדן. החשוד, עורך הדין עדנאן אל חג'ארה, נעצר בעת ששב ממצרים. גורם ביטחוני בכיר אמר אמש, כי הטרוריסט מנסה לבצע פעולות טרור באזורנו. לדבריו, גם איראן מעמיקה את מעורבותה בלבנון.

בת 53

מיד עם תום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תציין מחר ישראל את יום העצמאות ה-53. טקס הדלקת המשואות המסורתי יתקיים בהר הרצל בירושלים בשעה 20:00 ויציין את פתיחת החגיגות. מדליקי המשואות השנה נבחרו בזכות פעילותם ההתנדבותית: אסתר הרליץ, אורי סלונים, נלי פורטוגז, חיים רוט, יעקב בוחבוט, ברכה זיסר, ליטל אפטר, נחום פרנקל, גיל-עד חריש, שרונה חריש, נאש מימת, ששון אליאס, הנרי אלקלסי, רותי יצחק ויוליה בטייב.

מיד עם תום הטקס צפויים לזרום אלפים אל במות הבידור ברחבי הארץ. מחרתיים ייערך במשכן הנשיא בירושלים טקם קבלת הפנים המסורתי לחיילים המצטיינים. גם מקומו של חידון התנ"ך לא נפקד. הוא יתקיים בהשתתפות 64 בני נוער מ-35 מדינות. את אירועי החג יחתום טקם חלוקת פרסי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully