וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה הכי סודית בארץ

ברוך שי

1.6.2004 / 16:42

נבחרת הנשים קרובה מאוד לאליפות אירופה, והשחקניות נקרעות בין החיים האמיתיים לבין הכיף שלהן. תקשורת וקהל? לא אצלנו

חברות בנבחרת ישראל בנשים בכדורגל, שעשויה לשחק באליפות אירופה הקרובה, מחייבת פשרות בחיים. עדי יורמן (21, כוכב יאיר) למשל, מתפרנסת כמצילה. שאר חברותיה לנבחרת עוסקות במלצרות, חלוקת עיתונים, פקידות בנק ומאמנות כדורגל. "חלקינו מסכנות את מקום העבודה, בקושי ישנות בלילות ומגיעות למינוסים בבנק כדי להיות בנבחרת", היא אומרת. לעיתים הן גם משלמות בתיזוז מקצועי: יורמן החלה ככדורעפנית, עשתה הסבה לחלוצה בכדורגל, ולאחר שנפצעה הוכנסה לשער. מאז היא לא יוצאת משם, ויש לה כבר שבע הופעות בינלאומיות בנבחרת.

סיפורה של יורמן לא שונה משאר השחקניות. ערב רב של אגדות ספורט אנושיות ומרתקות מרכיב את הסגל. רוב השחקניות צעירות, חריפות ואינטליגנטיות. הן באו ממכבי חולון (13) אס"א ת"א (9), הפועל פ"ת (2), הפועל ב"ש (1) ושלוש יוצאות מכללות אמריקניות - תמרה קוצ'ין (מיאמי), מורן לביא, שבעברה היתה טניסאית מצטיינת, ושרית שנהר (טקסס), פליטת קורס טיס. הבלמת היא סלווא אמסיס, ערבייה-נוצרייה מרמלה שעומדת להינשא בעוד כחודשיים וסטודנטית.

מבריזות מבית ספר

חמש שחקניות שמחזקות את הבוגרת מנבחרת הנערות, נקרעות בין לימודי התיכון - שלוש מביניהן פרשו בגלל בחינות הבגרות - לבין המחוייבות לנבחרת. שלי ישראל, למשל, הגיעה שלשום למשחק מול קזחסטן מיד אחרי בחינת בגרות בתנ"ך. ויש אפילו סיפור קאמבק מרגש: דוברת בנדל, שבמשחק בקזחסטן בסיבוב הראשון קרעה את הרצועות בברך ונעדרה חצי שנה, שותפה שלשום מול קזחסטן כמחליפה מהדקה ה-83 בניצחון 1:3.

אלון שרייר, המאמן: "לא היה חסר כדי שזה יסתיים 1-12, אבל ברבע השעה האחרונה לחלק משחקניות לא היה אוויר משום שבקושי התאמנו בחודש האחרון" - הושג לעיני 300 צופים במגרש הביתי החדש, האיצטדיון בהרצליה. בניצחון הקודם, 1-12 על אסטוניה, צפו גם כמה מאות, אבל מול 45 אלף כיסאות ריקים בר"ג.

מתקרבות לאליפות אירופה

ישראל מדורגת ראשונה בבית, ותיקו בבלארוס (43 בעולם) באוקטובר יבטיח את השתתפותה באליפות אירופה בקיץ הבא, או לפחות משחקי הצלבה. על פי הדרוג העולמי האחרון, היא במקום ה-69 מתוך 115 נבחרות. הגברים, לשם השוואה, רק במקום ה-57. בנערות המצב טוב יותר: הן מדורגות 20 בעולם מתוך 43 נבחרות, בדרג איי הבכיר. בשיאה הגיעה הנבחרת למקום 16.

הנבחרת קיימת משנת 97', מאמנה היה רוני שניידר שירד מהארץ לפני חצי שנה. השחקניות אינן מקבלות שכר עבור ההשתתפות, למעט הוצאות נסיעה וביגוד ספורט. "ההצלחה היא בגלל כוח הרצון הנשי החזק ואהבת המשחק", אומרת המנהלת חיה מזרחי. אחרי משחקים נוהגות להתבדח ביניהן הבחורות כמה הרחבה הן יקבלו בעיתון - שורה אחת או שתיים. "משחק אימון בגרוזיה שנגמר 0-1 קיבל שערים, והעלייה האפשרית שלנו לאליפות ארופה צוינה באותיות שחורות וקטנות שבקושי רואים", אומרת יורמן. שרייר אפילו מעיר בציניות שלפני כחודש, כש"בידיעות אחרונות" פרסמו כותרת ענק בעמוד השער על פרשייה צהובה בנבחרת, בכלל לא שמו לב לכך כי "אנחנו רגילים לחפש על הנשים שורה מעל מודעות האבל, או בתחתית העמוד. אני מאמן את הקבוצה הכי סודית בארץ, יותר סודית מהכור בדימונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שליטה בכדור יותר מהבנים

ההיקף התקשורתי הנמוך נובע מהפשלות הניהוליות של ראשי ההתאחדות לכדורגל. הליגה העונה נפתחה בחודש ינואר, באיחור של שלושה חודשים, והיתה אמורה להכיל שני סיבובים ופלייאוף. "לא היה משחק אחד שהתקיים לפי הלוח המקורי", אומרת יורמן. הליגה הופסקה אחרי הסיבוב הראשון, מבלי שתוכרז אלופה, לאחר שהשחקניות שבתו. "לא היה זמן לפלייאוף, היה עדיף להשקיע בהכנות לנבחרת ולא להלחיץ את השחקניות, שרובן ממכבי חולון ואס"א ת"א", מסביר שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים בהתאחדות. גמר הגביע - "הדובדבן שבעוגה מלאת הרעל", לפי יורמן - הוזז ברגע האחרון כהצגה מוקדמת של גמר הגברים.

לקראת משחקי הנבחרת, התאמנו שחקניות אס"א וחולון ארבע פעמים בשבוע עם קבוצותיהן ובסוף השבוע עברו מחנה אימונים בווינגייט. הכנות מסורבלות וקשות, ש"רק בזכות הגיבוש וההקרבה העצמית הצלחנו לעבור את התקופה בשלום בוויינגיט, כמה מטרים מחוף הים הקורץ, בלי תמורה כספית. זה רק מוכיח שלבנות יש יותר סיבולת ומשמעת טקטית מבנים. בכלל, שליטה מדהימה בכדור כמו שיש להן, לא תמצא אפילו אצל הבנים", אומר שרייר.

ההצלחות נעשות באטמוספירה שלילית בלי תמיכה ממסדית. ילדות יכולות לשחק במסגרת מסודרת בקבוצות מעורבות רק עד גיל 12, ומגיל 15 בקבוצות נשים. על פער שלוש השנים האלו אין שום מסגרת שמגשרת. איציק זלצר, עוזר המאמן, לא צפוי להמשיך בגלל תוכנית הקיצוצים של יו"ר ההתאחדות. עלותו של זלצר: החזר הוצאות, עבודה כמעט התנדבותית.

מחפשים חשיפה בטלביזיה

מימון, שהוא גם יו"ר מכבי חולון, מחזיקת הגביע, מודה כי הסיכויים שקבוצתו תשתתף באירופה קלושים. "זו הוצאה של 300 אלף שקל, בקבוצה שתקציבה חצי מיליון וההקצבות הממשלתיות הן 25 אלף שקל".

אלון שרייר, מאמן נבחרות הבוגרות והנערות, מתרוצץ כבר 25 בליגות הכדורגל המקומיות. רק השנה הוא אימן בשש קבוצות במקביל - טרום ילדים שנת 94' בטוברוק, נבחרות הבוגרות והנערות, ושלושה מוסדות חינוכיים. "אחרי שהבטחנו את השתתפותנו לפחות במשחקי ההצלבה לאליפות אירופה, אני מוכן למלחמה הבאה", הוא מסכם. "הטלפונים למפיקות של תוכניות האירוח".

מה עבר העונה על כדורגל הנשים

אוקטובר 03': ההתאחדות לכדורגל מחליטה לדחות את פתיחת הליגה בחודשיים

דצמבר 03': דחייה נוספת, הפעם מחליטה ההתאחדות שהליגה תיפתח באמצע ינואר

ינואר 04': הליגה נפתחת, 12 קבוצות נרשמות, אין ייצוג למועדונים הבכירים

פברואר 04': הקבוצות מאיימות להשבית את הליגה בשל מחסור בתקציב

מארס 04': האיום מתממש, הליגה מושבתת, הקבוצות לא שולחות שחקניות לנבחרת

אפריל 04': הליגה מתחדשת לשני מחזורים. הסיבוב השני ומשחקי הפלייאוף בוטלו

מאי 04': מכבי חולון זוכה בגביע, הקבוצות חוזרת להתאמן, הנבחרת מנצחת פעמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully