וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה חדשה: "ערבים למען ישראל"

25.5.2004 / 13:19

סופרת ילידת עזה שחיה בארה"ב מנסה להעביר לעולם הערבי מסר של תמיכה בישראל וביהודים. 'הרבה ישראלים מביעים תמיכה והזדהות עם הפלסטינים, עכשיו תורנו', היא מסבירה

להכרה בישראל יש תמיכה מועטת בעולם וקל וחומר שאצל ערבים ומוסלמים, אבל דווקא מקרבם קמה עכשיו קבוצת אנשים התומכים במדינה היהודית במסגרת ארגון הנקרא "ערבים למען ישראל". המייסדת, נוני דרוויש, סופרת ילידת המזרח התיכון, אומרת כי "עכשיו זה הזמן הנכון בשביל ערבים ומוסלמים שמאמינים ותומכים בישראל לעשות עם זה משהו". אתר האינטרנט של הקבוצה מסביר את הצעד יוצא הדופן: "ישנם הרבה ישראלים ויהודים שמביעים בחופשיות חמלה ותמיכה כלפי הפלסטינים. הגיע הזמן שגם ערבים יביעו חמלה ותמיכה בהם".

לדברי דרוויש, אזרחית אמריקאית, "לישראל יש מעט ידידים בנקודה זאת בהיסטוריה, ואני רוצה לשכנע כל ישראלי וכל יהודי ברחבי העולם בכך שישנם ערבים ומוסלמים, כמונו, שתומכים בהם ומייחלים שיהיה להם רק טוב". בהצהרת העקרונות של הארגון כותבים "ערבים למען ישראל", כי הם תומכים במדינה היהודית ובדת היהודית, ללא קשר להערכתם ולהוקרה שהם חשים כלפי "האוצרות שבתרבות הערבית והאיסלאמית".

לדברי החברים ב"ערבים למען ישראל", "ישראל היא מדינה לגיטימית שאינה מהווה איום אלא נכס למזרח התיכון". לטענתם, הפלסטינים אינם מצליחים להתקדם לקראת עתיד טוב יותר בגלל "המנהיגים שלהם, הליגה הערבית והמדינות הערביות והמוסלמיות המקיפות אותם, שאינן רוצות לראות את הפלסטינים חיים בהרמוניה עם ישראל. אם הפלסטינים רוצים דמוקרטיה הם יכולים להתחיל לתרגל אותה עכשיו. אנחנו עומדים בתקיפות נגד טרור של רצח והתאבדות כצורה של מלחמת קודש".

אתר האינטרט מדגיש כי לא מדובר בקבוצה אנטי-ערבית או אנטי-איסלאמית, או בקבוצה החשה רגשות שנאה או צורך בעימותים. "אנחנו מוקירים ומכירים את היופי והתרומה של התרבות המזרח תיכונית, אבל מכירים עם זאת שהעולם הערבי/מוסלמי זקוק נואשות לביקורת עצמית ורפורמות", מסביר אתר האינטרנט.

"כן, זה בסדר להיות ערבי ומוסלמי ולתמוך בישראל"

דרוויש סיפרה לאתר האינטרנט "וורלד נט דיילי", כי בחודש נובמבר האחרון היא נתנה סדרת הרצאות באוניברסיטת קרנגי-מלון תחת הכותרת "ערבים למען ישראל", שמומנה על ידי "ארגון הצעירים הציוניים של אמריקה". בהרצאה, שקיבלה את הכותרת "מסע מצרי מאנטישמיות ואתנוצנטריות להבנה ותמיכה בישראל", סיפרה דרוויש על ילדותה בעזה של שנות החמישים, כאשר היא ראתה את הטרור המתגבר נגד ישראל. לדבריה, היא היתה צריכה להתגבר במסעה על שנים של חינוך והטפה לשנאה ולאנטישמיות.

דרוויש מספרת כי לאחר ההרצאה קמה סטודנטית מצרית ומחתה על הצגת פיגועי ההתאבדות כטרור. "אמרתי לה שאין שם אחר לזה ושאין שום דבר מכובד בזה. טרור הוא התנהגות של אנשים מיואשים והערבים לא צריכים לנהוג באופן נואש". לסטודנטית מוסלמית אחרת הציעה דרוויש "לשים בצד את המטען שאיתו כולנו הגענו לארה"ב, וללמוד להכיר סטודנטים יהודיים כבני אדם ועמיתים ללימודים.

"הסבתי את תשומת הלב לכך שאנחנו במוסד אקדמי בעולם החופשי", אומרת דרוויש, "ושזו ההזדמנות שלהם ללמוד על נושאים שהם טאבו בתרבות הערבית". לדברי דרוויש, התגובות להרצאה היו מעורבות. היא גילתה ש"סטודנטים ערבים רבים נזקקו לשמוע מסר שונה מאדם ממוצא ערבי שתומך בישראל. אני מאמינה שרבים הלכו הביתה עם משהו חדש לחשוב עליו", היא אומרת. "כן, זה בסדר להיות ערבי ומוסלמי ולתמוך בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully