וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורז: רוצים שטחים ירוקים? טוסו לחו"ל

21.5.2004 / 8:08

פעילים ירוקים נדהמו לשמוע את נאום שר הפנים בכנס מטעמם. "מי שרוצה לראות אריות ונמרים שיקנה טיול. למי שאין כסף שיצפה בטלוויזיה", אמר. בסמכותו להחליט על הפיכת שטח ירוק לנדל"ן

חברי התנועות הירוקות קיימו אתמול יום עיון בשם "כוח סביבתי" בשכונת התקווה. הם הופתעו לשמוע משר הפנים, אברהם פורז, הנחשב למזוהה עם עמדותיהם, את ההפך ממה שקיוו לשמוע. ב"מעריב" דווח כי פורז הוזמן כאורח כבוד של הכנס, בשל תפקידו כראש מנגנוני התכנון בישראל המופקד בין השאר על ההחלטה אם שטח ירוק יהפוך לנדל"ן. "במדינה שלנו יהיו מעט שטחים פתוחים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שמורות טבע ענקיות", אמר פורז.

"היום אפשר לחיות ברווחה גם במדינה צפופה, מפני שאפשר להבטיח את הרווחה על ידי נסיעה לחו"ל", אמר פורז והוסיף: "מי שרוצה לראות אריות, נמרים, פילים וג'ירפות יכול לקנות טיול למקום כזה בכמה אלפי דולרים. זה לא פה וזה לא יהיה פה. מי שאין לו כסף, יכול לצפות בסרטים כאלה בטלוויזיה".

דברי פורז הצליחו להכעיס את הפעילים הירוקים, שהרגישו כאילו מחזירים אותם לתקופה בה נחשבו לעופות מוזרים. יעל כהן, ראש ארגון מגמה ירוקה, אמרה כי "הדברים מקוממים וממשיכים את הקו של נתניהו. שר האוצר הציע לנו לקנות די.וי.די במקום אוכל ופורז מציע לנו סרטי וידאו במקום שטחים פתוחים". לדבריה, "לפי משנתו של פורז, אין בעייה שיהיו חופים מפותחים ופרטיים לעשירים ולצידם חופים לפשוטי העם. בחיים לא שמעתי איש ציבור שמבטא כזה חוסר רגישות חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully