וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסצ'וסטס מכירה רשמית בנישואים חד מיניים

17.5.2004 / 15:02

החל מהבוקר הפכה המדינה לראשונה בארה"ב המכירה בחוקיות נישואי הומואים ולסביות. זאת, לאחר שבית המשפט העליון סירב לדון בעתירה נגד קיום הנישואין. מאות ממתינים לממש את זכותם

שניים, שניים יצאו היום הזוגות החד מיניים, הנשואים הטריים מבית העירייה במסצו'סטס. היום הפכה המדינה לראשונה בארה"ב שמכירה בחוקיות הנישואים, ובכך צירפה את המעצמה הגדולה לעוד ארבע מדינות נוספות בעולם, היחידות המכירות בחוקיות הנישואים, ושברה מחסום כי רבים לא האמינו שישבר.

בית המשפט העליון הפדרלי סירב ביום שישי לדון בסוגייה, בעקבות עתירה שהגישו מתנגדים לנישואין. בכך, הוסר המכשול בפני הזוגות החד מיניים, שניצלו את ההזדמנות והחלו להינשא כחוק, ובחצות הלילה החלה מסצ'וסטס לספק רשיונות לחתונות של הומואים ולסביות.

בסוכנות איי.פי דווח שבפתח המשרדים בקימברידג' חיכו כ-260 זוגות חד מיניים. העירייה אף סיפקה עוגת כלולות ענקית לכל הזוגות הנישאים. בקהילה נשמעו חששות כי תוקפו של החוק לא ישאר למשך זמן, "איפשהו, מישהו עובד ממש קשה כדי למצוא פרצה בחוק" אמרה בקסטר ברוקס, לסבית בת 35, המקווה להינשא עוד היום לבת זוגתה, "אנחנו דואגות כי המצב לא ימשך עוד זמן רב".

מסצ'וסטס היתה המדינה שהציתה את סערת הנישואין החד-מיניים מוקדם יותר השנה, כשבית המשפט העליון שלה קבע כי על פי חוקת המדינה, אין מקום להפלות בין זוגות חד מיניים לזוגות הטרוסקסואליים, וכי יש לאפשר להם להינשא.

המשטרה העריכה כי יותר מ-5,000 בני אדם הגיעו לבנייני העירייה הבוקר. למרות הצפיפות, האווירה הייתה חגיגית, חלק מן הנוכחים לא היו זוגות שבאו להינשא אלא רק מלוויהם שרצו לקחת חלק באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully