וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סורים שליוו "ציוד" נהרגו בפיצוץ בקוריאה

16.5.2004 / 16:25

עיתון יפני מפרסם כי מוקד הפיצוץ באפריל, שגרם למותם של 160 בני אדם, היה באזור ברכבת בו הובל "מטען גדול". הטכנאים השתייכו למכון ששמו נקשר ליצור נשק להשמדה המונית

טכנאים סורים שליוו ציוד, שיעודו לא ידוע, נהרגו באסון פיצוץ הרכבת בצפון קוריאה ב-22 באפריל - כך מדווח עיתון יפני. מומחה צבאי לענייני צפ' קוריאה חשף בכתבה כי הטכנאים ליוו "מטען גדול" והאזור שנפגע בצורה הקשה ביותר בפיצוץ היה החלק ברכבת בו הם שהו.

ה"וורלד טריביון" מפרסם כי המומחה ציין, כי לא ברור האם המטען המסתורי היה גם מקור הפיצוץ האדיר שגרם למותם של מעל 160 בני אדם. בזמנו דווח כי סיבת הפיצוץ היתה תקלה חשמלית שגרמה לפיצוץ חומרי נפץ לכרייה שהובלו באחד הקרונות. מאוחר יותר שונתה הגרסה ונטען כי הרכבת הובילה דשנים המכילים יסודות כימיים שבעקבות מגע עם חוטי חשמל חשופים גרמו לפיצוץ.

על פי הדיווח, חיילים מצבא צפון קוריאה נזעקו לאתר הפיצוץ כשהם לבושים בחליפות מגן ואספו פריטים רק מהחלק ברכבת בו היה המטען והטכנאים הסורים. על פי דיווחים, הסורים והקוריאנים לבשו גם הם חליפות מגן במהלך הנסיעה.

המומחה מספר כי לפחות עשרה סורים וצפון קוריאנים שליוו את המטען, נהרגו בפיצוץ. גופות הסורים הוחזרו לארצם באחד במאי במטוס סורי שהוביל אספקה לפיונגיאנג. הטכנאים השתייכו כנראה למכון CERS, שנוסד כדי לקדם פיתוחים מדעיים אך מחזיק בתפקיד מרכזי בתעשיית הנשק להשמדה המונית בסוריה.

ארה"ב ומדינות נוספות הביעו בעבר דאגה כי סוריה וצפון קוריאה מפתחות במשותף טילי קרקע-קרקע מתקדמים מדגם סקאד-די ונשק כימי וביולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully