וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 אלף השתתפו בהפגנה למען יציאה מעזה

16.5.2004 / 0:08

ההפגנה נפתחה בדקת דומייה בכיכר רבין בתל אביב. המארגנים טוענים כי 250 אלף בני אדם הגיעו. פרס: זו עצרת של הרוב, לא של השמאל

כ-150 אלף בני אדם הגיעו אתמול בערב לכיכר רבין בתל אביב להפגנה תחת הכותרת "יוצאים מעזה - מתחילים לדבר". מארגני העצרת העריכו כי 250 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה. המארגנים החליטו לשנות את סגנונה עקב האירועים ברצועה, והיא נפתחה בשעה 20:00 בדקת דומייה.

יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, אמר בנאומו כי "העצרת הזו איננה עצרת של השמאל, היא עצרת של הרוב. זו עצרת הנושאת רצונם של חמישה מיליון ישראלים מול 60 אלף מצביעי הליכוד. כ-80 אחוז מעמנו רוצים שלום, אחוז אחד מנסה לחסום את זה. לא ניתן להם את הדבר הזה".

לדבריו, "אסור לנו לקיים ממשלת בובות שעונה אמן אחרי החלומות ההזויים של הימין הקיצוני. אנחנו זקוקים לממשלה שתבטא את רצון העם ותפעל למען עתידו. כן - להילחם בטרור, אבל כן - לפנות את עזה....זו לא עצרת של אופוזיציה, זו עצרת של אחדות, זו עצרת של תפנית, זו עצרת של עצה טובה. זו עצרת להורדת החסם וחידוש התקווה. כולנו ביחד - אתם שבאתם ואתם הנמצאים כאן בליבכם, עלינו למלא חובה קדושה כדי להציל את מדינת ישראל".

עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר ומראשי "המפקד הלאומי", אמר בנאומו כי נסיגה מעזה היא "צעד גדול לחזון הציוניות של כולנו". לדבריו, "צריך רוב מאורגן האומר לראש הממשלה: 'אם תתקדם אנחנו איתך ואם לאו, לא תהיה ראש ממשלה'. צריך רוב גדול ולא פוליטיקה קטנה. עזה היא כבר לא פוליטיקה, עזה היא פיקוח נפש".

יו"ר שינוי, השר טומי לפיד, אמר כי ההפגנה היתה חשובה, אולם פרס וחבריו יודעים כי על מנת להשפיע, עליהם להצטרף לממשלה. שתי ח"כיות משינוי, אתי לבני ומלי פולישוק, השתתפו בהפגנה למרות החלטת הסיעה שלא להשתתף בה. השר מודי זנדברג אמר כי ההפגנה היא ניסיון נואש לקפוץ על העגלה של אריאל שרון. בקול ישראל דווח כי ח"כ חמי דורון, איש האגף הימני בסיעה, אמר כי צר לו שיש בשינוי חברים שאינם נשמעים להחלטותיה, ושטרם הפנימו כי שינוי אינה מרצ ב'.

לילי גלילי, מזל מועלם וצחר רותם, כתבי "הארץ", מוסיפים:

בהפגנה נאמו גם יו"ר יח"ד, יוסי ביילין, יו"ר עם אחד עמיר פרץ, אלוף פיקוד הדרום לשעבר, יום טוב סמיה, צלי רשף, מראשי שלום עכשיו, והסופרת יוכי ברנדס (מטעם יוזמי הבנות ז'נבה). בהפגנה הופיעו דני סנדרסון, דנה ברגר, נקמת הטרקטור ואתניקס. משלחת של 50 פלסטינים מתומכי הבנות ז'נבה השתתפו בהפגנה, כדי להעביר מסר של גינוי המשך שפיכות הדמים.

"ההפגנה נועדה להציל חיים"

ההפגנה, שמועדה נקבע מיד לאחר דחיית תוכנית ההתנתקות במשאל הליכוד ולפני האירועים ברצועה, היא יוזמה של גוף שנקרא "מטה הרוב", שהוקם לצורך הובלת מאבק ציבורי ליציאה מעזה. בגוף חברים בין השאר מפלגת העבודה, מפלגת יח"ד, מפלגת עם אחד, מטה יוזמת ז'נבה, שלום עכשיו והמפקד הלאומי. 1,300 אנשי כוחות הביטחון אבטחו את ההפגנה.

מארגני ההפגנה דחו גם שלשום בקשות מצד גורמים בימין לדחות את מועד ההפגנה. בין הפונים למארגני ההפגנה היו מועצת יש"ע, חברי כנסת ושרים. שר הרווחה, זבולון אורלב (מפדל) פנה ליו"ר העבודה פרס והציע לו לדחות את ההפגנה כיוון ש"אין זה ראוי לקיים הפגנה פוליטית בזמן שאנו קוברים חיילים שנפלו בפעילות למניעת טרור". מנגד, פרס אמר כי העצרת מתכנסת "כדי למנוע שפיכות דם ולהרחיב את האחדות בעם".

מארגני ההפגנה טענו כי אחדות העם לא עמדה מול עיני ראש הממשלה כשנתן את ההכרעה על יציאה מהרצועה למתפקדי הליכוד בלבד. מנכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי "ההפגנה נועדה להציל חיים, על כן יש לקיימה במועד המתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully