וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהו 3 מחמשת החיילים שנהרגו ברפיח

14.5.2004 / 0:02

החיילים שזוהו: ליאור וישינסקי, איימן גדיר ואלעד כהן. הלוויותיהם ייערכו היום. הבוקר יחודשו הסריקות אחר שרידי הגופות הנוספות

גופותיהם של שלושה מחמשת החיילים, שנהרגו ביום רביעי בפיצוץ הנגמ"ש בציר פילדלפי שברצועה, זוהו בוודאות במכון לרפואה משפטית. הגופות שזוהו הן של סמ"ר ליאור וישינסקי, סמל אלעד כהן ורס"ר איימן גדיר. הודעות נמסרו למשפחותיהם. בקול ישראל דווח, כי במכון לרפואה משפטית נמשכים מאמצי הזיהוי של שתי הגופות הנוספות.

להלן מועדי ההלוויות:

הלוויתו של סמל אלעד כהן, בן 20 מירושלים, תיערך היום, 14.5.04, בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

הלוויתו של רס"ר אימן גדיר, בן 24 מהכפר ביר אל מכסור, תיערך היום, 14.5.04, בשעה 14:00 בבית העלמין בכפרו.

הלוויתו של סמ"ר ליאור וישינסקי, בן 20 מתל אביב, תיערך היום, 14.05.04, בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

כוחות צה"ל הפסיקו הלילה את הסריקות באזור ציר פילדלפי, בשל החשיכה. הסריקות יחודשו היום בבוקר.

מופז: הלחימה ברצועה הכרחית ומוצדקת

שר הביטחון, שאול מופז, כינס אמש מסיבת עיתונאים במשרד הביטחון בתל אביב. בפתח דבריו, מסר מופז כי החיילים שנהרגו בימים האחרונים ברצועה, נפלו במהלך "לחימה הכרחית, מוצדקת ובלתי נמנעת". לדבריו, "איש לא מתכוון לברוח מרצועת עזה... המציאות בעזה סבוכה ומורכבת, וגובה לעיתים מחיר כבד ביותר. אנחנו נחושים לעצב מציאות אחרת במרחב פילדלפי. אנחנו יוצאים לפעולות בעזה רק כשלא ניתן לבודד מטרות ולפגוע בהן מהאוויר".

בהמשך דבריו מסר מופז כי "יש בנו הכוח להילחם ויש לנו על מי לסמוך. אנו נוכל למשימה זו ונתמיד בה כל עוד נידרש לכך. עוד צפויים לנו ימים לא קלים, אך נעמוד בהם מלוכדים. נמשיך לפעול באינטנסיביות בכל מקום ממנו יוצא טרור".

בהתייחסו לשתי התקריות שאירעו ברצועה, בהן נהרגו 11 חיילים ישראלים, מסר מופז כי מדובר ב"צירוף מקרים", וקרא לא "לתת קרדיט" למחבלים רק בשל המחיר הכבד שגבו פעולותיהם. שר הביטחון לא הסכים להתייחס לאפשרות כי בעייתיות בנהלים גרמה לנפגעים הרבים.

בתשובה לשאלה, התייחס מופז גם לסוגיית הנסיגה האפשרית מהרצועה. לדבריו, "בכל מקום בו ישראלים חיים, אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי לאפשר להם להמשיך בשגרת חייהם. ביום שיהיו החלטות אחרות, גם אז, אם יימשך הטרור מתוך רצועת עזה, ויהווה סיכום על אזרחי מדינת ישראל וכנגד חיילי צה"ל, נמשיך להכות בו".

יעלון: עזה איננה לבנון

ראש הממשלה, אריאל שרון, התקשר לנשיא מצרים, חוסני מובארק והודה לו על הסיוע שמצרים הושיטה לישראל במאמצים להחזיר את גופות החיילים.

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר במהלך ביקור בגזרה, כי החיילים נהרגו בשעה שהנגמ"ש בו נסעו עמד, ונפגע, כנראה, מירי טיל נ"ט. הרמטכ"ל אמר כי נראה שהנגמ"ש עמוס חומרי הנפץ לא היה מחופה על ידי כלי רכב משוריינים נוספים, כמו שקובעים הנהלים. יעלון אמר גם כי "רצועת עזה איננה לבנון, ואני אומר שאת המלחמה בטרור אנחנו נעשה מכל קו שהדרג המדיני יחליט לגביו, בין אם זה הקו של היום או כל קו אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully