וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט לא הגיע להחלטות אופרטיביות

11.5.2004 / 21:47

רה"מ הודיע לשרים כי צה"ל ישאר ברצועה עד שיוחזרו חלקי הגופות. מופז: זוהי הוכחה נוספת לשפלות ארגוני הטרור. נתניהו הציע לנתק המים והחשמל ברצועה

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, שהתכנס לדיון בתגובת ישראל בעקבות התקרית בעזה, בה נהרגו שישה חיילי צה"ל, לא התקבלה הערב כל החלטה אופרטיבית. בערוץ 1 דווח כי ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע לשרים כי צה"ל ישאר ברצועת עזה עד שיוחזרו חלקי הגופות.

שר האוצר, בנימין נתניהו, הציע לנתק בתגובה לפיגוע את החשמל והמים בעזה. נתניהו אף הציע לבקש את רשות המשפחות השכולות ולשדר את תמונות ההתעללות הפלסטינית בגופות החיילים ברחבי העולם, כאמצעי הסברתי.

שר הביטחון, שאול מופז, אמר הערב כי מי שרצה הוכחה נוספת לשפלותם של ארגוני הטרור, קיבל אותה היום. בקול ישראל דווח כי מופז אמר כי "הדם הטהור שנשפך היום בעזה, לא יינקה. ידינו תגיע אל כל אלה שפגעו בחיילינו וחיללו את כבודם".

בהתייעצות ביטחונית שערך מופז אחר הצהרים בעקבות הפיגוע, המליצו בכירי מערכת הביטחון לנקוט בפעולות נקודתיות, ולא לפעול נגד יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, או נגד סוריה. כך דווח בגלי צה"ל.

כתבי "הארץ", גדעון אלון ואלוף בן, מוסיפים:

בעקבות התקרית בעזה, ביטל שרון את כל פגישותיו שתוכננו להיום. שרון נאם אחר הצהריים בכנסת, בישיבה מיוחדת לציון הניצחון על גרמניה הנאצית, והתייחס לאירועי היום במשפט אחד: "לא נחדל לפעול ולפגוע באויב האכזרי וחסר צלם האנוש בכל מקום בו הוא מסתתר".

הרמטכ"ל, משה יעלון, ביטל את ביקור המתוכנן באירופה לאחר שנודע לו על הפיגוע ושב הערב לישראל.

בשמאל קוראים לשרון להתפטר

בסיעות השמאל קראו לשרון להתפטר בעקבות התקרית בעזה. ח"כ אופיר פינס אמר כי "אם אין ביכולתו של שרון להשתחרר ממלכוד הליכוד ולפנות את ההתנחלויות, עליו להסיק מסקנות אישיות ולהתפטר. לדעתו, הממשלה חייבת לקבל החלטות חשובות ובראשן לצאת מעזה לאלתר. "מה עוד צריך לקרות כדי שרצון רוב העם יתקבל על ידי הממשלה?"

ח"כ יולי תמיר (העבודה) אמרה שעל שרון להתפטר כי הוא לא מסוגל להוציא את ישראל מעזה וממשיך להפקיר את חיילי צה"ל. ח"כ יוסי שריד אמר שכל חייל שנופל עכשיו בעזה נופל לשווא. "זו טרגדיה שחיילים צריכים למות לשווא למען מקום שלא יהיו בו חיים ישראלים", אמר.

ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, אמר כי שרון, שהבטיח רוח גבית לטרור הפלסטיני נקרא להכריז מלחמה כוללת על הרשות ולעשות שימוש מאסיבי בהפצצות אוויר כבדות במקום לסכן חיי חיילים בפעילות קרקעית נקודתית.

ח"כ שאול יהלום אמר שהתנהגות חמאס מוכיחה "כי מדובר בנבלות המייצגות רשע ונבזות ששום הינתקות לא תמנע מהם להמשיך לפעול נגדנו". ח"כ יורי שטרן אמר ששר הביטחון חייב להתעשת ולהפסיק לעסוק בפוליטיקה ולהבטיח תגובה מוחצת של צה"ל.

שר החוץ, סילבן שלום, שוחח עם שר החוץ של ארה"ב, קולין פאוול, ועידכן אותו בפרטי האירוע ברצועה. שלום אמר כי ישראל תעשה הכול להחזרת החיילים לקבורה בישראל, והוסיף כי "יש לנו עסק עם חיות אדם". בגלי צה"ל דווח כי שלום קרא היום לגירוש ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully