וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומות לחיילים מימנו שכרם של גאון וזוארץ

אביב הורביץ

7.5.2004 / 0:02

קרן לב"י, המתגאה בכך שכל הכספים הנאספים על ידה מועברים ישירות לצה"ל, שילמה את שכרם של כוכבי ערוץ 1 במשדר יום העצמאות

בערב יום העצמאות שידר הערוץ הראשון תוכנית ספיישל חגיגית, בהנחייתם של יהורם גאון ומיכל זוארץ, כוכבי הערוץ, ומקורביו של מנהל התוכניות, יוסי משולם. בתוכנית השתתפו אמנים רבים, שקיבלו את שכרם ישירות מהרשות (בסך כולל של מעל 150 אלף שקלים, ללא מע"מ). ואולם, שכרם של גאון וזוארץ מומן באופן תמוה ע"י גורם חיצוני, המקבל את כספו מתרומות הציבור.

שכרם (כ-30 אלף שקלים לגאון וכ-15 אלף שקלים לזוארץ) שולם ישירות מקרן לב"י (של העמותה למען ביטחון ישראל), שהשתתפה במימון המשדר המיוחד, וזכתה בתמורה גם לחשיפה רבה במהלכו. בכך יש טעם לפגם, מכמה סיבות. ראשית, כיוון שעמותת לב"י מתגאה בכך ש"כל הכספים הנאספים על ידה מועברים ישירות לצה"ל". לצד זאת, בכללי רשות השידור נקבע בפירוש כי "לא תאושר הצעת מימון של מציע שיש לו עניין מסחרי בתוכנו של השידור, כולו או חלקו, לרבות קשרי מסחר עם אחד המשתתפים בו".

גורם ברשות מסר כי "קיים כאן חשש להתערבות בתכנים של גוף חיצוני, המעוניין מן הסתם לזכות בחשיפה במשדר". לדבריו, "היה צריך להעביר תחילה את הכסף לרשות ולא ישירות לאמנים".

תגובות

ממשרדו של גאון נמסר כי "גאון אינו עובד רשות השידור. מבחינת האמן המופיע, כשהרשות מבקשת ממנו שינחה הופעה, לא מעניינו מי מממן את שכרו". זוארץ מסרה כי "אין לי שום מושג בעניינים האלה. אני לא מטפלת בענייני הכספיים".

מרשות השידור נמסר כי "אין כל בעייתיות(...)מדובר בקו-פרודוקציה שבמסגרתה כל גורם שמשתתף נוטל על עצמו חלק מההוצאות. למשל, הסוכנות היהודית מימנה את הבאת משפחות החיילים ואירוחן, ועיריית ירושלים השתתפה במימון המקום ובאבטחתו. לאף אחד מהגורמים שהשתתפו בהפקת המופע אין אינטרס מסחרי בתוכן השידור, ולכן הכלל הזה לא רלוונטי והכל היה חוקי".

הנהלת קרן לב"י נמנעה מלהשיב לפנייה. דובר צה"ל מסר כי "תקציב הפרסום של קרן לב"י מאפשר לחשוף בפני הציבור את פעילות הקרן למען החיילים ולהגביר בדרך זו את היקף גיוס התרומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully