וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור של פיקאסו נמכר ב-104 מיליון דולר

6.5.2004 / 10:11

היצירה "נער עם מקטרת" הפכה להיות היקרה ביותר שנמכרה אי פעם. אלמוני קנה היצירה בבית המכירות סות'ביס בניו יורק. בכך נשבר השיא שרשם ציור של ואן גוך, שנמכר תמורת 82 מיליון ד'

עבודה של הצייר פבלו פיקאסו, "נער עם מקטרת", נמכרה אתמול בערב לקונה אלמוני תמורת 104 מיליון דולר. היצירה, שהוצעה למכירה פומבית בבית המכירות סות'ביס בניו יורק, הפכה להיות יצירת האמנות היקרה ביותר אי פעם. השיא הקודם עמד על 82 מיליון דולר, ששולמו עבור דיוקן הרופא ד"ר גאשה, של וינסנט ואן גוך.

יצירות נוספות שהוצעו למכירה הן "מסלול מירוצי הסוסים ביער דה בולון" של מאנה, שנמכר תמורת 26 מיליון דולר. וכן שני ציורי סוסים של דגה. העבודות הן חלק מאוסף משפחת וויטני מניו יורק. בית המכירות אומד את ערכן של 44 העבודות שיוצעו למכירה ביותר מ-140 מיליון דולר.

פיקאסו צייר את התמונה ב-1905 בהיותו בן 24. ביצירה הוא צייר את דמותו של נער עובד ממוצא פרסי, המחזיק מקטרת בידו השמאלית, כשראשו עטור זר ורדים. בסות'ביס העריכו לפני המכירה כי התמונה תימכר ב-70 מיליון דולר.

מבין עשר היצירות היקרות בעולם, מחזיק כעת פיקאסו בארבע. הציור הקודם שלו שנמכר במחיר גבוה היה "אשה עם ידיים משולבות", שנמכר תמורת 55 מיליון דולר. צ'רלס מופה, אחד המנהלים בבית המכירות אמר כי "אין ספק שמדובר באחת היצירות היפות ביותר מהתקופה הוורודה של פיקאסו ואחת מהיצירות המוקדמות החשובות ביותר שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully