וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאו למנוחות 5 נרצחות הפיגוע בכיסופים

3.5.2004 / 7:01

2 מחבלים רצחו את טלי חטואל ובנותיה, ממושב קטיף. כוחות צה"ל הרגו את המחבלים. 2 חיילים ואזרח נפצעו. הפתח והג'יהאד לקחו אחריות

אלפים ליוו למנוחות אמש את טלי חטואל ובנותיה הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומירב (2), תושבות ההתנחלות קטיף שנהרגו בפיגוע בציר כיסופים אתמול בבוקר. טלי חטואל היתה בחודש השמיני להריונה.

אב המשפחה, דוד חטואל, הספיד את אשתו ובנותיו. "בקושי ראיתי את הבנות. בשבת הייתי איתן ביחד כל הזמן. ביום שישי הן ציירו לי ציור, וכתבו 'אבא יקר, אנחנו מאוד גאים בך שאתה עושה הרבה למען הבית שגדלנו בו'". על אשתו טלי, אמר: "כל מה שיש לי כל מה שעשיתי, הכל שלה".

הנשיא משה קצב והשר אפי איתם השתתפו בהלווייה. קצב האשים בהלווייה את מנהיגי מדינות ערב בכך שאינם פועלים נגד הטרור: "בושו לכם מנהיגי ערב שממלאים פיכם מים", אמר הנשיא, והוסיף: "פעם אחר פעם אתם עומדים ולא נוקטים שום יוזמה כדי לעצור את שפיכות הדמים הזו".

דוברים של ועדות ההתנגדות העממית, זרוע של הפתח בדרום הרצועה, והזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי (גדודי אל-קודס) קיבלו אחריות במשותף.

צוות סי.אן.אן נפגע מהירי

מחבלים שארבו בצד הדרך פתחו במכת אש לעבר מכונית ישראלית, ופצעו אזרח ישראלי באורח בינוני. לאחר מכן פתחו המחבלים באש לעבר מכוניתה של משפחת חטואל.

בעקבות פיגוע הירי הוזנק למקום כוח גדול של צה"ל, שהחל במרדף אחר המחבלים. שני חיילים מהכוח נפצעו ממטען חבלה שהניחו המחבלים בנתיב נסיגתם. מסוק חיל האוויר פינה אותם ואת האזרח הפצוע לסורוקה. החיילים נפצעו באורח בינוני וקל. שני המחבלים נהרגו. הציר נסגר לתנועה, כוחות ביטחון רבים הגיעו לאזור.

אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, אמר היום כי הפיגוע בציר כיסופים בוצע על ידי מספר חוליות של פלסטינים. לדבריו, הם ירו על עמדות של צה"ל הפרושות לאורך הכביש והתפתח קרב יריות. במהלך הקרב יצאו שני פלסטינים מאחד הבתים באזור וירו לעבר כלי רכב שנסעו בכביש. האלוף הראל אמר כי אחרי שפגעו במכונית משפחת חטואל, הם התקרבו אליו וירו מקרוב בנוסעות.

האלוף אמר לקול ישראל כי חיילי אחת התצפיות באזור הבחינו במחבלים וצלף פגע באחד מהם. כוח אחר שהגיע למקום הסתער על הפלסטיני והרגו. הוא אמר כי אם יתברר שהפלסטינים מצאו מסתור בבית פלסטיני, הצבא יהרוס אותו, למרות שבג"ץ הורה שלא להרוס מבנים בקטע כביש זה.

צוות של רשת השידור סי.אן.אן, שנסע בכביש כיסופים בו אירע פיגוע הירי, נפגע מאש המחבלים, אולם אנשי הצוות לא נפגעו משום שמכוניתם היתה ממוגנת. אנשי הצוות סיפרו שעצרו את כלי הרכב שיצאו מגוש קטיף לכיוון אזור הירי, אך לא הצליחו לעצור את הרכב בו נסעו האשה וארבע בנותיה, שנרצחו מיריות המחבלים. האשה ובנותיה יצאו מגוש קטיף במטרה לסייע בפעילות הפוליטית נגד תוכנית ההתנתקות באחת הקלפיות באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully