וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום להציל בני אדם הצילו דיוקנאות מנהיגים

רויטרס

28.4.2004 / 14:37

התקשורת בצפון קוריאה שיבחה את "מות הגיבורים" של אזרחים שרצו אל בניינים בוערים בשם הדיוקנאות. "רבים פינו את הדיוקנאות לפני משפחותיהם", היללה סוכנות הידיעות הרשמית

צפון קוריאנים רבים מתו "מות גיבורים" לאחר פיצוץ הרכבות בשבוע שעבר, כשרצו לתוך בניינים בוערים כדי להציל תמונות דיוקן של מנהיג המדינה קים ג'ונג איל. כך דיווחה התקשורת הרשמית בצפון קוריאה.

תמונות של קים ואביו המת, מייסד המדינה קים איל סונג, הם פריטי חובה בכל בית, משרד ומפעל במדינה הקומוניסטית הקיצונית, המונה 23 מיליון אזרחים. כל התושבים הבוגרים מחוייבים לענוד סיכת דש הנושאת את דיוקנו של אחד משני המנהיגים, או של שניהם.

בפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בסמוך לעיירה ריונגצ'ון, בסמוך לגבול עם סין, נהרגו לפחות 161 איש ונפצעו כ-1,300, על פי דיווחי סוכנויות סיוע בינלאומיות. רבים מן הנפגעים היו ילדים.

בין המתים היו גם פועלים ומורים שמתו כשהם לופתים את דיוקנאות המשפחה השלטת. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית קיי.סי.אן.איי.

"רבים מתושבי המחוז פינו את הדיוקנאות לפני שחיפשו אחר חברי משפחותיהם או הצילו את חפצי הבית שלהם", נאמר בהודעת הסוכנות, שהוסיפה כי "עם הישמע הפיצוצים העזים בדרכם הביתה לארוחת הצהריים, רצו צ'ו יונג-איל וג'ון טונג-סיק, עובדי החנות הכללית של המחוז, בחזרה למקום עבודתם. הם נקברו תחת הבניין הקורס ומתו מות גיבורים בעודם מנסים לחלץ את תמונותיהם של הנשיא קים איל-סונג והמנהיג קים ג'ונג-איל", נאמר בהודעה. הדיווח לא זכה לאישוק ממקור אחר.

קים ג'ונג-איל בן ה-62 הפך למנהיג המדינה עם מותו של אביו ב-1994. זהו המקרה היחיד של מנהיגות תורשתית בעולם הקומוניסטי. במדינה מתקיים פולחן אישיות סביב הנשיא הנוכחי ואביו, שמומחים מתארים כעמוק יותר מזה ששרר בברית המועצות של סטאלין וסין של מאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully