וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהתלמידים בישראל לא מרגישים בטוחים בבית הספר

15.4.2001 / 8:39

מחקר חדש מגלה: שליש מן התלמידים מדווחים על כנופיות בביה"ס, וטוענים כי המורים לא מצליחים לטפל היטב באלימות; הערבים חשים פחות בטוחים מן היהודים והחילונים פחות מן הדתיים

כשליש מתלמידי בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים, אינם מרגישים בטוחים בבתי ספרם. 33 אחוז מהם מדווחים על קיומן של כנופיות בתוך כותלי בית הספר. כך עולה ממחקר שנערך עבור משרד החינוך בידי פרופסור רמי בנבנישתי מן האוניברסיטה העברית, ושפורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

מן המחקר עולה עוד כי בנים מרגישים פחות מוגנים בבתי הספר, לעומת בנות. תלמידי בתי הספר הערבים חשים פחות בטוחים מתלמידי בתי הספר היהודים, ואילו בבתי הספר הדתיים חשים התלמידים בטוחים יותר מאשר בבתי הספר החילונים.

25 אחוז מהתלמידים אמרו כי בבית ספרם אין כללים ברורים נגד אלימות, ו-37 אחוז מהם טענו כי המורים לא מצליחים לטפל היטב בתלמידים אלימים. 40 אחוז מתלמידי בתי הספר היסודיים טענו כי למורים לא איכפת מהם, ו-20 אחוז אמרו כי אי אפשר לסמוך על רוב המורים.

30 אחוז מתלמידי חטיבות הביניים העידו כי המורים בבית ספרם פוחדים מתלמידים אלימים. נתון חיובי שעולה מן המחקר: 78 אחוז מן הנשאלים טענו כי הם מרגישים בנוח לשוחח על בעיותיהם עם המורים.

בתגובה לתוצאות המחקר, אמרה המדענית הראשית במשרד החינוך פרופסור זמירה מברך, כי שיעור האלימות בבתי הספר הוא חמור, ועל מערכת החינוך להתמודד עמו בדחיפות, ולסייע למורים בהתמודדות זו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully