וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: איני מחוייב להימנע מפגיעה פיזית בערפאת

24.4.2004 / 0:02

ראש הממשלה לערוץ 2: הודעתי לבוש כי אני משוחרר מההתחייבות שלא לפגוע ביו"ר הרשות. ארה"ב: הבהרנו לשרון שאנו מתנגדים לכך

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בראיון לערוץ 2 כי הודיע לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שהוא אינו מחויב עוד שלא לפגוע פיזית ביו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. לדברי שרון, הוא אמר לנשיא בוש בפגישתם האחרונה בוושינגטון כי "בפגישתנו הראשונה לפני שלוש שנים אני קיבלתי את בקשתך שלא לפגוע פיזית בערפאת (...) אני מבין את הבעיות, אבל אני משוחרר מההתחייבות הזאת".

שרון סירב לספר מה השיב לו בוש. ראש הממשלה הוסיף כי אמר לנשיא האמריקאי שכאשר החל בכהונתו "ערפאת עוד היה צועד על שטיחים אדומים שהניחו לו ממשלות בעבר". לדבריו, "אמרתי לו שהמחויבות הזאת שלי איננה קיימת עוד".

הבית הלבן מיהר להגיב לדברים. פקיד בכיר בממשל בוש מסר כי הבהיר לישראל כי שרון חייב למלא אחר התחייבותו מהעבר שלא לפגוע בערפאת. "הבהרנו באופן ברור לממשלה הישראלית שנתנגד לכל פעולה כזו, ועשינו זאת שוב בעקבות דבריו של שרון", אמר. לדבריו, "אנו רואים בהבטחה - הבטחה". הפקיד הבכיר מסר עוד, כי בפגישתם של בוש ושרון חזר נשיא ארה"ב על עמדתו זו בפני שרון. לפני כן מסר דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ריצ'ארד באוצ'ר, כי "דבר לא השתנה בעמדת ארה"ב".

ח"כ אחמד טיבי מסר לסוכנות רויטרס כי התקשר לערפאת אישית מיד לאחר שידור הראיון עם שרון. לדבריו, יו"ר הרשות מסר לו כי "התחושה בהנהגה הפלסטינית היא שיש להתייחס ברצינות להצהרות של שרון". לדברי ערפאת, "אני לא פוחד מהאיומים של שרון. יש לו היסטוריה של ניסיון לתפוס אותי".

יועצו של ערפאת, נביל אבו רדינה, מסר לסוכנות רויטרס כי דבריו של שרון יובילו להגברת המתיחות באזור. לדבריו, "אנו דוחים את דברי שרון ודורשים הבהרה מבוש". ג'יבריל רג'וב, מבכירי הרשות הפלסטינית, מסר כי "אם יפגעו הישראלים בערפאת, ירדוף אותם פשע זה במשך כל ההיסטוריה, כפי שרודף את היהודים דמו של ישו". בשיחה עם כתב קול ישראל, מסר רג'וב כי "פעולה כזו תאיים על היציבות האזורית ועל השלום בעולם". לדבריו, "שרון מהווה סכנה למזרח התיכון, וערפאת הוא מנהיג נבחר. אם תפגע בו ישראל, תיהיה זו הכרזת מלחמה על הפלסטינים, הערבים והעולם המוסלמי".

שרון: אם התוכנית לא תעבור אראה בכך ניצחון לערפאת

בראיון, שנעך לרגל יום העצמאות ושודר אמש, התייחס שרון גם למשאל בליכוד על תוכנית ההתנתקות. לדבריו, "אני אפילו לא מנסה לחשוב לרגע מה יהיה אם התוכנית הזאת לא תעבור. אני אראה בכך ניצחון גדול לערפאת ולחמאס. זה יעכיר את מערכת היחסים בינינו לבין ארה"ב".

שרון נפגש אתמול בבוקר במעונו בירושלים עם עשרות ראשי סניפים מהליכוד, בניסיון לשכנעם להצביע בעד ההתנתקות. שרון ביקש את סיוע ראשי הסניפים בעבודת השטח לקראת משאל ההתנתקות בקרב מתפקדי הליכוד, שייערך ב-2 במאי. ב"קול ישראל" דווח שבתשובה לשאלת מתנגדים לתוכנית אמר ראש הממשלה שיקבל כל הכרעה של חברי הליכוד.

כתבת "הארץ", מזלם מועלם, מוסיפה:

שר התמ"ת, אהוד אולמרט (ליכוד), השמיע ביום חמישי ביקורת חריפה נגד שרי הליכוד על שאינם מסייעים בשיווק תוכנית ההתנתקות בקרב מתפקדי הליכוד, אף שהודיעו על תמיכתם בה. אולמרט הזהיר כי אם לא תהיה התגייסות בצמרת הליכוד לקידום התוכנית עלול ראש הממשלה להפסיד במשאל שיתקיים ב-2 במאי.

במכתב דחוף ששלח לשרון כתב אולמרט, בין השאר, כי "חלק משרי הליכוד שהודיעו על תמיכתם בתוכנית, כלל אינם פעילים בהסברתה ואילו לגבי אחרים הפעילות היא חלקית בלבד". אולמרט אמנם לא נקב בשמות, אך ביקורתו מכוונת בעיקר לשרים בנימין נתניהו, לימור לבנת וסילבן שלום - אלה שעשויים להתמודד מולו על הנהגת הליכוד. בכירים בליכוד מתחו היום ביקורת על השר אולמרט. לדבריהם, אולמרט גורם למתיחות מיותרת בצמרת הליכוד ופוגע בסיכויים להעביר את התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully