וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפ' קוריאה מבקשת סיוע בעקבות אסון הרכבות

רויטרס

23.4.2004 / 10:12

השלטונות במדינה יצרו ערפל תקשורתי סביב התאונה, בה נפגעו כ-3,000 בני אדם. קווי הטלפון באזור נותקו כדי למנוע מפרטים לדלוף החוצה

שלטונות צפון קוריאה פנו הבוקר לצלב האדום הבינלאומי בבקשת סיוע בטיפול בקורבנות הרבים של תאונת הרכבות שאירעה אתמול במדינה. השלטונות יצרו ביממה האחרונה ערפל תקשורתי סביב פרטי תאונת הרכבות, ומסרבים למסור מידע אודותיה. משרד ההגנה הצפון קוריאני אמנם אישר הלילה כי שתי רכבות התנגשו באיזור העיר ריונגצ'ון, הנמצאת כ-15 ק"מ מהגבול עם סין, אך לא מסר פרטים נוספים. תחנות הטלוויזיה במדינה מדווחות כי שתי הרכבות, שנשאו עליהן מטענים דליקים במיוחד כגון נפט ובנזין, התנגשו באחת מהתחנות במדינה.

סוכנות ידיעות דרום קוריאנית דיווחה כי השלטון הקומוניסטי בצפון קוריאה ניתק את כל קווי הטלפון המובילים לאיזור התאונה וממנו, כדי למנוע מפרטים לדלוף החוצה ולהקשות על הדיווחים. כמו כן, הכריזו השלטונות על מצב חירום במדינה. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית דיווחה על התאונה רק 20 שעות לאחר התרחשותה.

מספר ההרוגים בתאונה עדיין לא ידוע רישמית, אולם עדי ראיה ומקורות בחברת הרכבות מסרו לרשת הטלוויזיה הקוריאנית YTN, כי ככל הנראה מדובר בכ-3,000, כך דווח בסוכנות הידיעות איי.פי. עדי הראייה סיפרו לרשתות הטלוויזיה על הרס עצום והרוגים רבים. ככל הנראה, אירעה התאונה אתמול ב-13:00 בצהריים שעון צפון קוריאה (7:00 בבוקר שעון ישראל).

נשיא צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, עבר אמש בחשאי ליד התחנה, בשובו מסין. עד כה לא התבררה הסיבה לתאונה, ולא ידוע האם קשורה התאונה למסעו של הנשיא לסין. פקיד ממשל דרום קוריאני אמר שלא לציטוט כי ככל הנראה מדובר בתאונה.

ממשלת צפון קוריאה פנתה אמש לסין בבקשה לסייע לה בחילוץ והצלה של נפגעי התאונה. בגלי צה"ל דווח כי הממשל מסרב לקבל עזרה בינלאומית, למעט מסין. גם דרום קוריאה ביקשה סיוע בינלאומי לנפגעי התאונה, וצוותים של הצלב האדום אמורים להגיע בקרוב מסין לאיזור התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully