וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: מנהלי בי"ס יוכלו לפטר מורים

21.4.2004 / 0:16

חדשות ערוץ 2: דוח ועדת דברת ממליץ למשרד החינוך להפעיל כל בית ספר כאוטונומיה, תחת אחריות המנהל. הממשלה התחייבה מראש לקבל את המלצות הוועדה. המורים נערכים למאבק ולהשבתה

תוכנית שהוגשה לאחרונה למשרד החינוך על ידי ועדת דברת, ועדה ציבורית שהוקמה בטרה להתמודד עם ההידרדרות במצב החינוך, עשויה לחולל מהפך במערכת החינוך. בחדשות ערוץ 2 דווח כי על פי המלצות הוועדה, אמור לפעול כל בית ספר כאוטונומיה, בראשה יעמוד המנהל.

סמכויות מנהל בית הספר יהיו נרחבות, ויכללו גם את בחירת תוכניות הלימוד ושיטות ההוראה. כמו כן, יקבל המנהל תקציב עצמאי לבית הספר, עליו יהיה אחראי. בנוסף, יוכל המנהל לבחור אילו מורים להעסיק, לתגמל כספית כל מורה בהתאם להישגיו, בכפוף לכללים שיתקבלו מראש, ולהעביר מתפקידו מורה שכשל. מינהל החינוך האיזורי, גוף חדש שיחליף את גופי הפיקוח הקיימים, יבחן את הישגי המנהלים.

ארגוני המורים מסרבים להשלים עם המלצות הוועדה ונערכים למאבק בהן. המורים אף מנסים להסדיר עם אחד הבנקים הלוואות למורים, כחלק מהיערכות להשבתה ממושכת. גם הרשויות המקומיות, ארגוני ההורים ומועצות התלמידים מבקשות לקרוא את הדו"ח בטרם יתמכו בו.

הממשלה התחייבה מראש ליישם את המלצות הוועדה. משרד החינוך אף הקפיא תוכניות נוספות במהלך תקופת ההמתנה לדו"ח. המורים צפויים להתנגד גם להחלטות נוספות העתידות להתקבל במשרד החינוך, לפיהן יעברו המורים ליום עבודה שימשך בין השעות 8:00 – 16:00, גם אם לא ילמדו בכיתות בפועל, ולמעבר ל-5 ימי לימוד בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully